تاکید پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاری‌ها و تقویت امنیت منطقه

دولت

156963
تاکید پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاری‌ها و تقویت امنیت منطقه

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

ایران آنلاین:    مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی فی مابین، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مسعود پزشکیان» که در رأس هیاتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.

 

 

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور پزشکیان امروز سه‌شنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانش‌آموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصف‌علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی می‌شد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاش‌هایی انجام می‌شود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بندهایی هستیم که در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار دولت