توافق وزرای کشور ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات امنیتی و ضدتروریسم
دولت
157002
وزرای کشور ایران و پاکستان در دیداری در حاشیه سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران به اسلامآباد ضمن بررسی آخرین تحولات منطقهای زیر سایه تفاهم نامه خاتمه جنگ تحمیلی، بر تقویت همکاریهای دوجانبه به ویژه در حوزههای امنیتی، ضد تروریسم و مرزی توافق کردند.
روابط عمومی وزارت کشور پاکستان صبح امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیهای اعلام کرد که سید محسن نقوی روز گذشته با اسکندر مؤمنی همتای ایرانی خود در اسلامآباد دیدار کرده است.
به گزارش ایرنا، طرفین آخرین تحولات منطقهای پس از امضای تفاهمنامه خاتمه جنگ تحمیلی و همچنین همکاریهای دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادهاند.
نقوی اذعان کرد که دستیابی به توافق اسلامآباد بدون حسن اعتماد جمهوری اسلامی ایران به میانجیها و به ویژه نقش آفرینی همتای ایرانی خود امکان پذیر نبود.
وی تاکید کرد که پاکستان متعهد به ادامه تلاشهای جاری برای کمک به برقراری صلح در منطقه و نیز تحکیم روابط با کشور دوست و برادر ایران است.
در بیانیه وزارت کشور پاکستان آمده است: نقوی و مومنی در جلسه اسلامآباد بر گسترش همکاریهای دوجانبه به ویژه در حوزههای امنیتی، ضد تروریسم، ریشه کنی قاچاق، امنیت سایبری و همکاریهای مرزی به توافق رسیدهاند.
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که به زودی سفر دوجانبه ای به پاکستان خواهم داشت که هدف اصلی آن گسترش تعاملات میان وزارتخانههای دو کشور خواهد بود.
در این دیدار طلال چودری مشاور وزیر کشور، خرم آغاز قائم مقام وزارت کشور، عثمان انور مدیرکل آژانس تحقیقات فدرال، فرمانده آکادمی مل پلیس پاکستان و نیز سرهنگ رضا صالحی افسر رابط فراجا در پاکستان حضور داشتند.
جلسات دوجانبه وزرای کشاورزی، بازرگانی، راه آهن و مواصلات پاکستان با وزرای راه و کشاورزی ایران نیز در حاشیه سفر روز گذشته مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران به اسلامآباد برگزار شد.
انتهای پیام/