تأکید وزیران نفت ایران و هند بر تقویت همکاری نفتی و تجاری
دولت
157117
وزیر نفت در دیدار با وزیر نفت و گاز طبیعی هند درباره توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزههای نفت و انرژی گفتوگو کرد.
محسن پاکنژاد در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، امروز پنجشنبه 4 تیرماه، در دومین روز سفرش به گوروگرام، با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، دیدار و بر توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزههای نفت و گاز تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دیدار وزیران نفت ایران و هند در حالی انجام شد که دو کشور سابقه طولانی همکاری در انرژی دارند و هند تا پیش از تحریمهای آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.
پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال 2019 سطح همکاریهای نفتی کاهش یافت، اما دو کشور همچنان درباره توسعه همکاریها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیتهای مرتبط از جمله بندر چابهار گفتوگو داشتند.
انتهای پیام/