ترامپ مدعی نقض آتش‌بس از سوی ایران شد

جهان

157231
ترامپ مدعی نقض آتش‌بس از سوی ایران شد

رئیس جمهوری آمریکا مدعی پرتاب چهار پهپاد به سمت کشتی ها در تنگه هرمز شد و ادعا کرد که ایران آتش بس را نقض کرده است.

ایران آنلاین:

دونالد ترامپ روز جمعه (به وقت محلی) در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار پهپاد تهاجمی را به سمت کشتی‌هایی که در حال عبور از تنگه هرمز بودند پرتاب کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: یکی از این پهپادها مستقیما به یک کشتی باری بزرگ و بسیار گران‌قیمت برخورد کرده و به آن خسارت وارد شده است، اما کشتی توانست به مسیر خود ادامه دهد.

ترامپ همچنین ادعا کرد: «ما سه پهپاد دیگر را سرنگون کردیم. بدیهی است که این یک نقض احمقانه توافق آتش‌بس ما است.»

به گزارش ایرنا، منابع خبری روز گذشته از حادثه دریایی در سواحل عمان خبر داده و اعلام کردند که این حادثه تلفاتی به همراه نداشته و آسیب زیست محیطی نیز نداشت.

این منابع گزارش دادند که یک کشتی باری در جنوب شرقی بندری در عمان مورد اصابت یک پرتابه ناشناس قرار گرفت.

همزمان سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد: گزارش حادثه ای در ۷.۵ مایل دریایی جنوب شرق بندری در عمان گزارش شده است. کاپیتان کشتی اعلام کرد که این حادثه آسیب زیست محیطی و تلفاتی به همراه نداشته است.

آرسنیو دومینگز دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: پس از طرح تخلیه توسط این نهاد که از طریق آن چندین کشتی با موفقیت تخلیه شدند، تصمیم گرفتم تا برای اطیمنان دوباره از تضمین‌های ایمنی لازم برای کشتی‌های موجود در لیست تخلیه ما و همه کسانی که در منطقه هستند، عملیات تخلیه را به طور موقت متوقف کنم.

این نهاد دو روز پیش اعلام کرده بود که در همکاری نزدیک با ایران، عمان و همه کشورهای ساحلی و آمریکا و صنعت دریانوردی عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد را که همچنان در منطقه هستند، آغاز می‌کند


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جهان