بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

سیاست

157375
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیرماه ۱۴۰۵، بیانیه‌ای صادر کرد.

ایران آنلاین:

متن بیانیه وزارت امور خارجه به این شرح است:

«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیرماه ۱۴۰۵، به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند. این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.» / پایگاه اطلاع‌رسانی دولت


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست