تختی تعظیم عرض می‌کند

ورزش

43755
تختی تعظیم عرض می‌کند

دوحه، شهر ۷۲ ملت با برج‌های سر به فلک کشیده، این روزها میزبان جام ملت‌های آسیاست. قطری‌ها پس از میزبانی پرطمطراق جام جهانی ۲۰۲۲، حالا مهم‌ترین تورنمنت بین المللی فوتبال آسیا را برگزار می‌کنند. مسابقاتی که تیم ملی فوتبال کشورمان هم به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در آن حضور دارد. اما فارغ از حواشی رنگ و وارنگ فوتبال که نگاه‌های بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند و هر چند وقت یک‌بار ستاره‌ای در آن متولد می‌شود، دیروز اتفاق جذابی در تهران رخ داد؛ در جشن سده المپیک که در آن برای اولین بار از صدای جهان‌پهلوان غلامرضا تختی رونمایی شد.

اسطوره بزرگ ورزش ایران در این کلیپ کوتاه، تمایلی به صحبت کردن ندارد و در پاسخ به خواهش استاد فقید، عطاء‌الله بهمنش درباره پیامی به مردم می‌گوید: «من تعظیم عرض می‌کنم.» جمله‌ای کوتاه که کاملاً گویای مرام تختی است. کشتی‌گیری که تمام عمر کوتاه و ۳۷ ساله‌اش در کنار مردم بود و آن را در عمل هم به اثبات رساند؛ مرامی که خیلی‌ها از آن غافل هستند.‌ بچه محله خانی‌آباد برای اینکه بگوید واقعاً با مردم است، هر کاری که از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد؛ از کمک به یک شخص یا رهگذر گرفته تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان بوئین‌زهرا. او با همین مرام ۵۶ سال پس از مرگش نیز، همچنان زنده است. تختی به مردم تعظیم کرد و مردم هم پس از گذشت بیش از نیم قرن از نبودن او، یادش را گرامی می‌دارند.

کاش یاد بگیریم و تمرین کنیم شبیه تختی باشیم. همه چیز کسب یک مدال طلای المپیک یا قهرمانی در جام جهانی یا جام ملت‌ها نیست. باید در کنار هم بود و صحنه‌های زیبا را خلق کرد. مانند همین روزها که کوین یامگا ستاره فرانسوی استقلال در بیمارستان بود و بسیاری به عیادتش آمدند و برایش پیام‌های محبت‌آمیز فرستادند. مانند تعدادی از هواداران پرسپولیس که از او می‌خواستند تا زود خوب شود و در دربی بازی کند و حتی به تیم‌شان گل بزند. تختی مرامش را در جامعه اشاعه داد و حالا هر کسی می‌تواند به نوعی از آن بهره ببرد. صدای تختی حال‌مان را خوب کرد، این طور نیست؟

حامد جیرودی

انتهای پیام/

 

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها