درخشان:

دربی آخرین فرصت پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول

ورزش

43846
دربی آخرین فرصت پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول

درخشان گفت: من به آینده این تیم امیدوارم و با وجود اینکه اختلاف امتیاز قابل توجهی با استقلال در صدر جدول دارد شانس قهرمانی خواهد داشت و نتیجه دربی در این میان تعیین‌کننده است.

گروه ورزشی ایران آنلاین: حمید درخشان در خصوص برتری پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: پرسپولیس در این بازی توانست با فاکتور روحی و روانی سوار بر بازی شود و بازی باخته را با برد تعویض کند. وقتی شما روی اشتباه گل می‌خورید و بازی را با چنین شرایطی آغاز می‌کنید خیلی سخت است بتوانید به بازی برگردید و در این لحظات شرایط روحی و روانی خیلی مهم است و کمک می‌کند. پرسپولیس شرایط روحی خوبی دارد و این در عملکرد بازیکنان پیداست. هم خریدهای جدید توانستند به تیم خوب اضافه شوند و کمک کنند و در تیم تاثیر مثبت ایجاد کنند و هم بازیکنان قبلی هم به روزهای اوج خود برگشتند. همین مهدی ترابی را ببینید که مدتی افت کرده بود ولی حالا عملکرد درخشانی از خود ارائه می‌دهد. یا اورونوف به قدری خوب درخشیده که سعید صادقی را نیمکت‌نشین کرده است. این‌ها همه نشانه‌های بهبود اوضاع در پرسپولیس است.

وی افزود: زمانی که یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد همه می‌گفتند این تیم نابود می‌شود و دیگر این فصل نمی‌تواند نتیجه بگیرد. تازه باشگاه چند وقت با اسامی مختلف بازی کرد و بعد از آن اوسمار انتخاب شد و انتقادات زیادی هم متوجه وی شد. همان موقع هم گفتم باید به وی فرصت داد و شانس موفقیت دارد و الان هم به نظرم پرسپولیس بازی به بازی در حال پیشرفت است و هر بازی نسبت به بازی قبل عملکرد بهتری از تیم شاهد هستیم و این پیشرفتی است که در عملکرد تیم به چشم می‌خورد. من به آینده این تیم امیدوارم و با وجود اینکه اختلاف امتیاز قابل توجهی با استقلال در صدر جدول دارد شانس قهرمانی خواهد داشت و نتیجه دربی در این میان تعیین‌کننده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اشتباهات بیرانوند و خط دفاعی مقابل فولاد خوزستان توضیح داد: به هر حال در مواقعی پیش می‌آید که چنین اشتباهاتی رخ دهد و بزرگ‌ترین بازیکنان و گلرهای دنیا هم اشتباهات مرگ‌بار این چنینی داشتند و نمی‌توان خیلی از آن ایراد گرفت. بیرانوند روی محاسبات خود در ارسال توپ دچار اشتباه شد و نتوانست توپ را جمع کند و عبدالکریم حسن هم توپی که کمانه کرده بود را قصد داشت دفع کند و بعد از برخورد با او وارد دروازه شد. من این ها را بیشتر حاصل بدشانسی می‌دانم وگرنه کسی نمی‌تواند بگوید بیرانوند یا عبدالکریم حسن از لحاظ فنی بازیکنان ضعیفی هستند. به هر حال فوتبال است و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی این چنینی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث جذابیت آن می‌شود. مهم این است که پرسپولیس خود را نباخت و توانست به بازی برگردد و برد خوبی کسب کند.

درخشان در مورد محرومیت کنعانی‌زادگان هم گفت: اتفاق خیلی بدی بود و در نبود پورعلی‌گنجی حالا اینکه کنعانی‌زادگان هم نباشد به ضرر پرسپولیس خواهد بود و باعث ضعیف شدن خط دفاعی تیم خواهد شد. امیدوارم گولسیانی به این بازی برسد هرچند شنیدم وی هم مصدوم شده و اگر نباشد واقعاً مشکل جدی ایجاد خواهد شد. خصوصاً که استقلال خط حمله قدرتمندی دارد و ایستادگی جلوی آن‌ها کار دشواری است و اگر مدافعان با تجربه در اختیار نداشته باشیم کار گره می‌خورد. فکر می‌کنم با این شرایط علی نعمتی به دفاع وسط منتقل شود و در هر صورت پرسپولیس روز سختی در خط دفاعی خواهد داشت.

وی در رابطه با عملکرد استقلال هم توضیح داد: استقلال تیم خوب و منسجمی است که توانسته ترکیب اصلی خود را پیدا کند و هارمونی خوبی در ترکیب این تیم شکل گرفته و هماهنگی خوبی هم بین بازیکنان در خطوط مختلف شکل گرفته است. ویژگی این استقلال این است که سخت گل می‌خورد و در سازماندهی دفاعی توانسته قوی عمل کند و فرصت های زیادی به تیم‌های حریف نمی‌دهد. کار پرسپولیس در این بازی سخت است و باید از همه توان هجومی خود استفاده کند و بازیکنان هم باید فرصت‌طلب باشند و از حداقل موقعیت‌ها گل بسازند و بعید است در این دیدار فرصت‌های زیادی در اختیار تیم قرار بگیرد و لازمه برد این است که از موقعیت‌های حداقلی به گل برسند.

سرمربی اسبق پرپسولسی ادامه داد: کلید این بازی دست مثلث آل‌کثیر، اورونوف و ترابی است و این‌ها با عملکرد خوب و کم نقص خود می‌توانند سد خط دفاعی استقلال را بشکنند و از آن عبور کنند. اگر این سه نفر روز خوب باشد شانس برد پرسپولیس خیلی بالا خواهد رفت و در غیر این صورت کار به مراتب سخت خواهد شد. حدس من هم این است که با خروج سروش رفیعی از ترکیب و استفاده از زوج خدابنده‌لو و ریگی که خصوصیات دفاعی‌تری دارند، اوسمار به دنبال محکم کردن استحکام خط میانی باشد و شاید هم با 5 هافبک مرکزی و فقط یک مهاجم وارد زمین شود تا میانه زمین را در اختیار بگیرد. به نظرم کلید بازی هم در اختیار گرفتن میانه زمین است و برتری عددی در خط هافبک مهم خواهد بود

درخشان در مورد پیش‌بینی از نتیجه دربی هم توضیح داد: نتیجه بازی فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست خصوصاً دیداری به این حساسی که خیلی روی مسائل فنی سوار نیست و شرایط روحی و روانی در آن نقش به‌سزایی دارد. بارها شده تیمی که روی کاغذ به نظر شرایط ضعیف‌تری داشته بازی را برده است. هر سرمربی که تیم خود را از لحاظ روحی بهتر برای این بازی آماده کند شانس برد بیشتری خواهد داشت. به نظرم پرسپولیس ابزار شکست دادن استقلال را دارد و اگر روز خوب باشد و شاهد اشتباهات فردی نباشیم می‌توان به بردن در این بازی امیدوار بود. ضمن اینکه با توجه به شرایط جدولی پرسپولیس بیشتر به سه امتیاز این بازی نیاز دارد و آخرین امیدها برای نزدیک شدن به صدر جدول و قهرمانی است ولی استقلال چون اختلاف امتیاز ایجاد کرده از این بابت خیال نسبتا راحتی دارد و از این جهت با آسودگی بیشتری به بازی ادامه خواهد داد.

وی در پایان توضیح داد: امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم و حواشی روی آن سایه نیاندازد و از لحاظ داوری هم روز کم افت و خیزی را شاهد باشیم. وجود VAR هم اتفاق خوبی است و ضریب اشتباهات داوری را در این بازی کاهش می‌دهد، هرچند VAR فقط روی اتفاقات مهم بازی دخالت می‌کند و خطاهای معمولی میانه زمین را ورود نمی‌کند ولی همین ها هم می‌توانند تاثیرگذار باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش