اختصاص «بیمه درمانی» برای تمامی اتباع‌خارجی مجاز

جامعه

43927
اختصاص «بیمه درمانی» برای تمامی اتباع‌خارجی مجاز

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت، از این پس امکان استفاده تمامی اتباع خارجی مجاز از بیمه درمانی را خواهد داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، برداشتن موانع بیمه درمانی برای اتباع خارجی یکی از دغدغه‌های این قشر و نهادهای خدماتی بوده است. یکی از عوارض فقدان بیمه درمانی اتباع خارجی، بار سنگین هزینه درمانی این قشر بر دوش نظام سلامت و درمانی و بخش‌های بیمارستانی و پزشکی بود.

معاون اجتماعی سازمان ملی مهاجرت در آیین امضای این تفاهم نامه که روز سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: بیمه پایه و درمانی اتباع خارجی دارای مجوز اقامت که با همکاری بیمه سلامت و سازمان ملی مهاجرت صورت گرفت گامی بزرگ برای خدمات درمانی به این قشر است.

بهزاد مرادی‌پور تشریح کرد: اتباعی که در این طرح حضور دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند که از سوی وزارت کشور صادر می‌شود و اتباع با مراجعه به سامانه سما و مراجعه به تمامی دفاتر سازمان مهاجرت و استانداری‌ها شناسه یکتا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه درمانی تنها برای اتباع قانونی و دارای مجوز اقامت ارائه می‌شود، افزود: طبق این تفاهمنامه برخورداری از بیمه درمانی برای تنامی اتباع مجاز الزامی است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه