نمایشگاه دانش‌آموزی روایت پیشرفت «ایران به پیش» برگزار شد

جامعه

43929
نمایشگاه دانش‌آموزی روایت پیشرفت «ایران به پیش» برگزار شد

ستاد طرح شهید «آرمان علی وردی» با همکاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، نخستین نمایشگاه دانش‌آموزی روایت پیشرفت را تحت عنوان «ایران به پیش» طراحی و اجرا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، ستاد طرح شهید آرمان علی وردی با همکاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نخستین نمایشگاه دانش آموزی روایت پیشرفت را تحت عنوان ایران به پیش طراحی و در فضایی قریب به ۳۶۰۰۰ مترمربع با حضور شرکت‌های دانش بنیان و پیشرو در عرصه فناوری‌های جدید در مجتمع ایوان ری اجرا شد.

این نمایشگاه از دهم الی بیستم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار و روزانه پذیرای ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم از مناطق ۲۲گانه شهر تهران بود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه همانگونه که قبلا اشاره شد، اقدام برای تقویت روحیه خودباوری از طریق تبیین و شناساندن دستاوردها و توانمندی‌های جوانان ایران عزیز برای نسل‌های نو بود.

در این نمایشگاه شرکت‌ها، موسسات دانش بنیان، ارگان‌ها و فعالان عرصه دانش و تکنولوژی حضور فعالی داشتند که از جمله آن‌ها میتوان به نیروی هوا وفضا و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگران عمق آسمان فعال در حوزه علم نجوم، باشگاه دانش آموزی نانو، شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل ایران (ایزوایکو)، شرکت ملی نفت ایران، شرکت آیهان چاپگر فلز فعال در عرصه پرینترهای سه بعدی، شرکت ماشین‌های الکترونیکی جمکو، مرکز سلول‌های بنیادی برای همه پژوهشگاه رویان، موزه علوم و فناوری ایران و برند لباس‌های ورزشی مجید اشاره کرد.

در این نمایشگاه شرکت‌های مذکور با ارائه جدیدترین دستاوردهای خود به دانش آموزان بازدید کننده و همچنین بیان روایت پیشرفت خود تاثیر بسزایی در تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به توانمندی‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های متنوع علمی، فرهنگی و نظامی داشتند.

در کنار حضور شرکت‌های مختلف در بخش نمایشگاهی، ترتیبی داده شد تا از افراد موفق حوزه‌های مختلف علمی که فعالیت‌ها و خدمات شایانی به درخت تنومند علمی کشور داشتند هم استفاده کنیم. بخش دیگری از نخستین نمایشگاه دانش آموزی روایت پیشرفت به بیان تجربیات، فراز و نشیب‌ها و روایت پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان تحت عنوان گود پیشرفت اختصاص داشت. دانش آموزان پس از بازدید از نمایشگاه در سالن همایش‌های مجتمع ایوان ری گرد هم می‌آمدند و در ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی، با روایت پیشرفت شرکت‌های مختلف آشنا می‌شدند.

تحقیقات میدانی و بازخوردهایی که از دانش آموزان شرکت کننده در این نمایشگاه گرفته شد گواه این بود که اهداف برگزاری نمایشگاه تا حد قابل قبولی عملیاتی شده و به اذعان خود دانش آموزان حضور در این نمایشگاه تا حد بسیار زیادی نگرش آن‌ها را نسبت به جایگاه علمی و توانمندی‌های کشور عزیزمان دستخوش تغیرات مثبت و اساسی کرد.

موسسه رصدگران عمق آسمان

شرکت دانش بنیان رصدگر عمق آسمان به عنوان واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری استان قم مستقر است توانسته با به کارگیری علم نجوم (انیمیشن، رصد آسمان و هالوگرافی نجومی) معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامههای گردشگری نجوم قرآن کلاسهای آموزشی کارگاهها و نشستهای تخصصی را با جذابیت بیشتر ارایه نماید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه