مرکز پژوهش‌های مجلس از ارائه گزارش‌های شائبه دار بپرهیزد

سیاست

43982
مرکز پژوهش‌های مجلس از ارائه گزارش‌های شائبه دار بپرهیزد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش های مجلس را اتاق فکر و بازوی مشورتی مجلس دانست و در عین حال گفت: نباید گزارش‌های که شائبه ایجاد می‌کند، منتشر شود.

حجت السلام «احمد سالک» درباره گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص سیاه نمایی وضعیت تامین دارو در کشور، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی یک اتاق فکر قانونینسبت به مشکلاتی است که جامعه با آن روبرو است و این مرکز از نظر قانونی مسائل را بررسی و دنبال می‌کند و در جهت شناسایی و ارائه راهکار در رفع مشکلات چه بسا می‌تواند قوانین جدیدی ایجاد کند که از این منظر منافاتی ندارد.

وی افزود: گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برگرفته از مشکلات مردم در جامعه است که پس از انجام تحقیق‌های لازم می‌تواند آن را در اختیار مجلس و نمایندگان قرار دهد که از این منظر هم تفاوتی ندارد در صحن مجلس بیان شود یا به خود نمایندگان ارائه شود.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها به دو شکل علنی و اختصاصی قابل ارائه است، گفت: اما اگر از پشت تریبون و در صحن علنی مجلس بیان نشود آثار منفی آن کمتر خواهد بود و به نظر می رسد اگر قرار است پشت جایگاه ـ در صحن علنی ـ و در رسانه‌ها بیان شود، گزارش‌ها به گونه‌ای نباشد که شائبه ایجاد کند.

روز گذشته گزارشی از سوی مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد که حاوی ادعاهایی را درباره وضعیت دارویی کشور بوده و مورد استناد رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفته و نگرانی هایی در سطح جامعه به ویژه برای بیماران ایجاد کرده است. در عین حال بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این گزارش را رد کرده و آن را موجب التهاب آفرینی در بازار دارو دانسته و بر همین اساس بر لزوم فعالیت تخصصی مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس تاکید دارند.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست