کنعانی مقدم: امکانات دستگاه‌های دولتی برای توانمندسازی بخش خصوصی به‌کار گرفته شود

سیاست

58575
کنعانی مقدم: امکانات دستگاه‌های دولتی برای توانمندسازی بخش خصوصی به‌کار گرفته شود

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: اقتصاد مردمی زمانی محقق می‌شود که تولید، مردمی شود و شاه‌ کلید اقتصاد مردمی در دست دولت است باید تمام امکانات دستگاه‌های دولتی برای توانمندسازی بخش خصوصی به‌کار گرفته شود.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، «حسین کنعانی‌ مقدم» با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی»، گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعارهای سال را بر اساس مسائل اقتصادی و برای بهبود معیشت مردم اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه یکی از مسائل تلخی که در سال گذشته با آن رو به رو بودیم، فشار اقتصادی بود که روی مردم وجود داشت، اظهار کرد: رهبر انقلاب برای اینکه از این فشارها عبور کنیم و به شرایطی برسیم که مسئله عدالت اقتصادی محقق شود، امسال را سال جهش تولید آن هم به روش مردمی نامگذاری کردند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تاکید کرد: روش‌هایی که عمدتاً مورد استفاده قرار می‌گیرد به این شکل است که دولت رقیب بخش خصوصی می‌شود و وقتی بخش خصوصی وارد مباحث اقتصادی و تولید می‌شود، با رقیب قدرتمندی که منابع مالی مثل ارز و نفت در اختیارش است مواجه می شود به همین جهت از رقابت با بخش دولتی ناتوان خواهد بود.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه به همین دلیل تنها راهی را که همه اقتصاددانان به آن تاکید دارند و رهبری هم در ابلاغ اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کرده بودند، مردمی شدن اقتصاد است، گفت: درست است که اقتصاد سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی دارد اما در بحث اقتصاد مقاومتی، هدف‌گذاری این بوده که اقتصاد، مردمی شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد مردمی زمانی اتفاق می‌افتد که تولید، مردمی شود. به همین دلیل به نظرم شاه‌ کلیدی که در این موضوع وجود دارد این است که دولت تمام امکانات خود را در بحث توانمندسازی بخش خصوصی و برداشتن موانع تولید به‌کار گیرد.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: اشاره رهبری به این است که شرایط باید تغییر کند و به سمت اقتصادی برود که تولید آن توسط مردم انجام گیرد و این مسئله هم باید با شتاب دنبال شود و به نظر می‌رسد دولت اولین کاری که باید در برنامه‌ای خود لحاظ کند، این است که سیاست‌ها، برخوردها، عدالت‌ها و حمایت‌ها را از بخش خصوصی بیشتر کند.

کنعانی مقدم در تحلیل خود از وظیفه مجلس و دولت برای رفع موانع تولید، بیان کرد: مجلس هم باید موانع قانونی از سر راه تولید بردارد. کشور ما زمین زیاد دارد اما این، قوانین هستند که موانع را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر اگر یک نفر زمین داشته باشد و بخواهد آن را به یک گلخانه، دامپروری یا مرکز تولیدی تبدیل کند، یا ساختمان‌هایی در آن بسازد که به تولید کمک کند، با سختگیری‌های زیادی رو به رو خواهد شد و باید هفت خان رستم را رد کند و در نهایت قوانین، مانع راه اندازی یک گلخانه می‌شود!


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست