آمریکا توسط ایران در شورای امنیت سازمان ملل محکوم شد

سیاست

58736
آمریکا توسط ایران در شورای امنیت سازمان ملل محکوم شد

نماینده ایران نزد سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: ایران با ابراز انزجار، حملات نظامی آمریکا به خاک سوریه و عراق را محکوم می‌کند این اقدامات غیرقانونی و غیرمنصفانه، منافی هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است و تجاوز آشکار به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق و سوریه را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، امیر سعید ایروانی نماینده ایران نزد سازمان ملل در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: ایران همچنین اقدام نظامی مشترک آمریکا و انگلیس علیه یمن را به شدت محکوم می‌کند زیرا این اقدامات نه تنها منافی منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل هستند، بلکه از قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت نیز سوءاستفاده می‌کنند.

 

وی افزود: استدلال به ماده ۵۱ به عنوان مبنایی برای این تجاوز، فاقد مبنای حقوقی محکم است و نمی‌تواند این اقدامات غیرقانونی را مشروعیت بخشد و این تلاش‌ها برای منحرف کردن توجه از ریشه‌های واقعی وضعیت منطقه را نشان می‌دهد.

ایروانی خاطرنشان کرد: همچنین، آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، نتوانسته به تعهدات خود در قبال منشور سازمان ملل عمل کند و این اقدامات تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست