هدف سفر گالانت به واشنگتن چیست؟

بین‌الملل

58803
هدف سفر گالانت به واشنگتن چیست؟

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت طی روزهای آتی با هدف رایزنی با مقامات ارشد آمریکایی برای تامین فوری سلاح‌های مورد نیاز تل‌آویو به واشنگتن می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت، هفته آینده با «فهرست بلندبالایی از تسلیحات آمریکایی که اسرائیل به‌ دنبال تهیه سریع آن» است، به واشنگتن خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، این فهرست شامل جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۵ نیز می‌شود که اسرائیل به دنبال دسترسی فوری به آن‌ها است.

انتظار می‌رود که گالانت در نخستین سفرش به آمریکا از زمان تصدی پست وزارت جنگ از بیش از یک سال پیش، با همتای آمریکایی لوید آستین، مشاور امنیت ملی جیک سالیوان و مقامات ارشد آمریکایی دیدار و رایزنی کند.

پیشتر وبگاه آمریکایی آکسیوس بدون اشاره به جزئیات دقیق اعلام کرده بود که طی سال گذشته (۲۰۲۳)، آمریکا متحد اصلی خود در غرب آسیا را به دست‌کم ۱۶ نوع سلاح از جمله برخی موشک‌ها و هواپیماها تجهیز کرد.

بر اساس این گزارش مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) رایج ‌ترین سیستم تسلیحاتی است که ایالات متحده طی سالیان گذشته به اسرائیل عرضه کرده است.

اسرائیل بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های مالی نظامی خارجی آمریکا است و بیشتر این کمک‌ها به صورت تسلیحات ارائه می‌شود و اسرائیل به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی آمریکا دسترسی دارد و حمایت آمریکا حدود ۱۵ درصد از بودجه دفاعی سالانه این رژیم را تشکیل می‌دهد.

رسانه‌های اسرائیلی امروز همچنین اعلام کردند که گالانت چهارشنبه پیش تلفنی با آستین درباره سفر قریب‌الوقوعش به واشنگتن و فهرست درخواستی برای دستیابی به تسلیحات آمریکایی نیز رایزنی کرد و به او اطلاع داد که مدیرکل بازنشسته وزارت دفاع ایال زامیر را که مسئول خرید تسلیحات اسرائیلی است، با خود خواهد آورد، تا وی با مقامات ارشد پنتاگون در حاشیه این سفر درباره جزئیات فنی درخواست‌های اسرائیل برای تسلیحات صحبت کند.

به گفته کارشناس آمریکایی انتقال تسلیحات در مرکز استیمسون الیاس یوسف «سلاح های آمریکایی به صورت گسترده‌ای در عملیات فعلی اسرائیل در غزه استفاده می‌شود». واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود که ایالات متحده مخفیانه بیش از ۱۰۰ قرارداد فروش نظامی جداگانه با اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به امضا رسانده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل