در گفت‌وگو با ایران آنلاین اعلام شد؛

احتمال سیلابی شدن روددره‌ها در تهران/ شهروندان از استقرار در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند

جامعه

58931
احتمال سیلابی شدن روددره‌ها در تهران/ شهروندان از استقرار در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند

رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به احتمال سیلابی شدن روددره‌ها، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد خیلی شدید در تهران هشدار داد.

پدرام قودجانی، رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران نسبت به احتمال سیلابی شدن روددره‌ها، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد خیلی شدید هشدار داد و به خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین، گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران از ساعات آغازین روز دوشنبه، ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید تا خیلی شدید هستیم و در نقاط مستعد احتمال وقوع تگرگ، مه و کاهش دما وجود دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی تا اوایل روز سه شنبه، هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه‌دار خواهد بود، اعلام کرد: با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در روددره‌های فرحزاد، حصارک، تجریش، درکه و مسیل عبوری از بزرگراه امام علی(ع) و افزایش قابل توجه ورودی آب به ۱۱ روددره شهر تهران ضرورت دارد که شهروندان از اطراق در حاشیه و حتی محدوده رودخانه‌های شهر تهران پرهیز کنند.

رییس مرکز عملیات اضطراری شهر تهران با بیان اینکه به سبب بارندگی، احتمال وقوع آبگرفتگی و اختلال تردد در معابر وجود دارد، گفت: بر همین اساس شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران نوروزی به صورت آماده‌باش درآمده است.

قودجانی از احتمال وقوع باد شدید تا خیلی شدید در سطح شهر به ویژه در نوار شمالی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به احتمال آسیب رسیدن در اثر سقوط اجسام ضرورت دارد شهروندان نسبت به تردد در نقاط مختلف شهر به ویژه در کنار ساختمان‌ها و سازه‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها، تاورکرین‌ها و درختان کهن‌سال مراقبت لازم را داشته باشند، همچنین با توجه به شدت باد احتمال آسیب رسیدن به چادرهای مسافرتی، کنده شدن از زمین و جابه‌جایی آنها وجود دارد.

رییس مرکز عملیات اضطراری شهر تهران در پایان به وضعیت نامناسب جوی برای کوهنوردی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع باد شدید، احتمال برخورد صاعقه و وقوع بارش از شهروندانتقاضا می‌شود از حضور در کوهستان‌ها پرهیز کرده و به ویژه از پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه