روسیه مشارکت در برخی توافقنامه‌های بین‌المللی را مورد بازنگری قرار می دهد

بین‌الملل

59247
روسیه مشارکت در برخی توافقنامه‌های بین‌المللی را مورد بازنگری قرار می دهد

وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب اعلام کرد، مسکو مشارکت در توافقنامه‌های بین‌المللی را که به نفع این کشور نیست، مورد بازنگری قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وزارت خارجه روسیه گفت: تحلیل حقوقی لغو یا تعلیق توافقنامه‌هایی که موضوعیت خود را از دست داده یا منافع کشور ما را تامین نمی‌کند، ادامه خواهد یافت.

این وزارتخانه افزود که مسکو نه تنها با «تهاجم حقوقی» غرب مقابله می‌کند بلکه کشورهایی را که تعهدات بین‌المللی خود را نقض می‌کنند، پای میز عدالت خواهد کشید.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: در عین حال، مخالفت با اقدامات غرب برای سیاسی کردن نهادهای قضایی و سایر تشکیلات چندجانبه، حائز اهمیت است.

این وزارتخانه افزود: لازم است که با همکاری کشورهای همسو تلاشی جمعی در حوزه حقوقی برای مقابله با رویکرد غیرقانونی نئواستعماری و اقدامات قهری یکجانبه انجام شود.

روسیه پیشتر در بخشی مهمی از اقدامات خود پیمان استارت یک با آمریکا را تعلیق کرد. این توافق که در سال ۲۰۱۰ امضا شد، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی مستقر شده روسیه و آمریکا را محدود می‌کند.

مسکو همچنین در سال ۱۴۰۲ توافقنامه کریدور غلات را نیز تعلیق کرد. قرارداد کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای وارد کننده با ابتکار ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

این قرارداد ابتدا برای اجرا در مدت ۶ ماه امضا شده و در سه دوره متوالی دو ماهه تمدید شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل