معترضان حامی فلسطین کارزار کمک‌های مالی بایدن را مختل کردند

بین‌الملل

59385
معترضان حامی فلسطین کارزار کمک‌های مالی بایدن را مختل کردند

شعارهای پی‌درپی معترضین حامی فلسطین روز گذشته (پنجشنبه) ضمن برهم زدن مراسم ائتلاف کلینتون-اوباما-بایدن برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در ایالت نیویورک، یکی از چالش‌های انتخاباتی مهم پیش‌روی بایدن را روشن کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، معترضین به مواضع دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در مراسم پرزرق‌وبرق روز گذشته (پنجشنبه) که با حضور بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری دمکرات پیشین این کشور در شهر لانگ‌آیلند در ایالت نیویورک و به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برگزار شد، فریاد زدند «دستان شما به خون آغشته است».

این مراسم که باحضور ستاره‌های موسیقی و رسانه‌ای برگزار شد توانست رکورد کمک‌های مالی را به‌نام بایدن ثبت کند. اما او که با اعلام موضع درباره رتبه‌بندی شغلی و سخنرانی تأثیرگذار سالانه موفق به اقناع رأی‌دهندگان دموکرات برای پذیرفتن سن خود شده بود، یک‌بار دیگر با یکی از نقاط ضعف جدی دولتش مواجه شد.

اعتراضات حامیان فلسطین نشان داد که بایدن با فشار فزاینده‌ای ازسوی منتقدان در زمینه مدیریت جنگ غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی مواجه است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن برای جلب رأی جمعیت جوان آمریکا با چالش بزرگی روبرو است و از سوی دیگر هنوز از میانگین کلی جایگاه ترامپ در نظرسنجی‌ها نیز عقب است.

پیش از آغاز مراسم روز گذشته، صدها نفر از حامیان فلسطین با راهپیمایی در خیابان منتهی به مراسم، برقراری آتش‌بس در غزه را خواستار شدند. با پایان مراسم نیز بار دیگر معترضین با صف‌آرایی در خیابان‌ شعار «حامی نسل‌کشی» و «آتش‌بس حالا» را سر دادند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل