در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح شد؛

آموزش هوش مصنوعی به معلمان

جامعه

59706
آموزش هوش مصنوعی به معلمان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های آموزش هوش مصنوعی به معلمان خبر داد.

گروه اجتماعی ایران آنلاین: سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با شعار محوری «مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز شد و وزارت آموزش و پرورش به منظور تربیت نیروهای جوان با توانمندی‌های مشخص و اثرگذار برای کشور به دنبال استعدادیابی و هویت‌یابی دانش‌آموزان برخاست.

فناوری هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌‎های اطلاعات در سطح جهان، پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌هایی همچون تشخیص گفتار، کنترل خودکار، مدیریت سازمان و سیستم آموزش داشته است؛ در این راستا با بهره‌گیری دنیا از هوش مصنوعی و به دنبال کاربردی شدن فعالیت‌ها، تفاهم‌نامه‌ای میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات برای آموزش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال به دانش‌آموزان منعقد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران‌آنلاین، بهره‌گیری از هوش مصنوعی را یکی از مسائل روز کشور خواند و گفت: هوش مصنوعی به عنوان یکی از سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی کانون‌های این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان همچنین برای همکارانمان در حوزه فرهنگی اخیرا توسط دکتر رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش پرورش ابلاغی انجام شده که در پی آن برای معلمان دوره آموزشی هوش مصنوعی برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تابستان سال گذشته نیز با همکاری شبکه آموزش یک دوره آموزشی در راستای هوش مصنوعی درنظر گرفته شد.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه