«حماس» حمله صهیونیست‌ها به کارکنان یک سازمان بین‌المللی امدادی را محکوم کرد

بین‌الملل

59708
«حماس» حمله صهیونیست‌ها به کارکنان یک سازمان بین‌المللی امدادی را محکوم کرد

در بیانیه حماس آمده است: ما حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در جنوب «دیر البلح» در مرکز نوار غزه را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، جنبش حماس بامداد سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به خودروی کارکنان یک سازمان بین المللی را که در زمینه توزیع کمک‌های غذایی در غزه فعالیت می‌کند، محکوم کرد.

حماس افزوده است: این جنایت بار دیگر تائید می‌کند که رژیم اشغالگر همچنان بر سیاست کشتار سیستماتیک خود علیه غیرنظامیان بی دفاع و تیم‌های امدادی بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه پافشاری می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از جامعه جهانی و شورای امنیت می‌خواهیم که این اقدام شنیع را محکوم کرده و برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و تجاوزات آن علیه مردم فلسطین در نوار غزه اقدام کنند.

 رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه در منطقه دیر البلح واقع در مرکز غزه خودروی حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع غذا در میان آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، هدف حمله قرار داد که بر اثر آن هفت نفر از جمله ۶ تبعه خارجی کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف از این حمله مدعی شد که تحقیقاتی درباره آن انجام خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل