«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛

فرمانده گردان رزمی با نگاه فرهنگی

سیاست

59754
فرمانده گردان رزمی با نگاه فرهنگی

شهید مرتضی عطایی، واقف به ارزشمندی صحنه هایی بود که مدافعان حرم در جبهه مقاومت اسلامی خلق می کردند. او معتقد بود که باید این لحظات ثبت شوند و به دست آیندگان برسند.

گروه سیاسی ایران آنلاین: شهید مرتضی عطایی یکی دیگر از ستارگان آسمان جبهه مقاومت اسلامی است که توجه بسیاری به ثبت و ضبط رویدادهای این جبهه و انتقال آن به نسل های بعد داشت. او در کنار شهید مصطفی صدرزاده و شهدای به نام دیگری چون مهدی صابری، ماه ها در سوریه جنگیدند و لحظات نابی را خلق کردند که به قول شهید عطایی باید ماندگار می شدند و چون یادگاری های ارزشمندی برجای می ماندند.

شهید عطایی متولد سال 1355 در مشهد بود. چهره شرقی او با چشم های کشیده باعث شد تا بتواند به عنوان یک مهاجر افغانستانی در تیپ فاطمیون حضور پیدا کند و در همین تیپ نیز با یک ایرانی دیگر به نام مصطفی صدرزاده آشنا شود که او هم با جعل عنوانش به عنوان یک مهاجر، به فاطمیون پیوسته بود.

شغل تاسیساتی پدر مرتضی باعث شده بود او نیز از نوجوانی طعم کار سخت را بچشد و آبدیده شود. هرچند که طبع لطیف مرتضی همواره او را به سوی کارهای فرهنگی سوق می داد. حتی وقتی که به سوریه اعزام شد و ماه ها در شرایط سخت این کشور با تکفیری ها جنگید، همچنان به امور فرهنگی اولویت می داد.

رزمندگانی که در سوریه حضور داشتند، عادت کرده بودند که همیشه و همه وقت مرتضی  را با شهدایی چون مهدی صابری و مصطفی صدرزاده ببیند. هرچند که قسمت بود تا از این جمع سه نفره دوست داشتنی، مرتضی دیرتر به شهادت برسد و با چشمان خودش نظاره گر شهادت مهدی و مصطفی باشد.

مرتضی عطایی از اوایل دهه 90 خودش را به سوریه رساند و تا زمان شهادتش در اواسط دهه 90، ماه ها حضور مستمر در جبهه مقاومت اسلامی داشت. به عنوان یک رزمنده پیشکسوت، شهادتها و وقایع بسیاری را به چشم دیده و درک کرده بود. هرچند که به سمت فرماندهی گردان عمار نیز رسید، اما فعالیت فرهنگی همواره از اولویت های او بود و همواره به ماندگاری رشادت مدافعان حرم همت می گمارد.

به خاطر نوع تفکر فرهنگی شهید عطایی، از او تصاویر بسیاری برجای مانده و به جرات باید گفت که بر اساس تلاش های او بود که بخشی از تصاویر و خاطرات مدافعان حرم ماندگار شده است. مرتضی عطایی عاقبت در 21 شهریور ماه 1395 در حالی به شهادت رسید که دو فرزندش میراث دار خاطرات ارزشمند پدری شدند که فرمانده گردانی با نگاه فرهنگی بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست