روسیه: فرانسه در صورت اعزام نیرو به اوکراین برای خود مشکلاتی ایجاد خواهد کرد

بین‌الملل

59981
روسیه: فرانسه در صورت اعزام نیرو به اوکراین برای خود مشکلاتی ایجاد خواهد کرد

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در یک تماس تلفنی کم‌سابقه با همتای فرانسوی خود به سباستین لکورنو هشدار داد و گفت که پاریس در صورت اعزام نیرو به اوکراین، مشکلاتی برای خود ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین به نقل از راشا تودی، وزیر دفاع روسیه در این تماس تلفنی یک ساعته که اولین مکالمه بین وزرای دفاع دو کشور از اکتبر ۲۰۲۲ بود به همتای فرانسوی خود، گفت: اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین پایانی بد و فاجعه‌بار برای این کشور به همراه خواهد داشت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، شویگو و همتای فرانسوی‌ او در این تماس تلفنی در مورد از سرگیری احتمالی مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین نیز گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: شویگو در این تماس تلفنی با بیان اینکه آغاز مذاکرات صلح احتمالی بین مسکو و کی‌یف می‌تواند مبتنی بر ابتکار صلح استانبول باشد، به لکورنو گفت: هر نشست پیشنهادی در رابطه با صلح بین مسکو و کی‌یف بدون مشارکت روسیه بی‌فایده خواهد بود.

وزارت دفاع فرانسه هم در بیانیه‌ای که در رابطه با این گفت وگوی تلفنی منتشر شد، اعلام کرد: لکورنو در طول این تماس تلفنی بار دیگر بر تداوم حمایت پاریس از کی‌یف در مبارزه برای دفاع از آزادی و حاکمیت ملی اوکراین و برقراری صلح و امنیت در قاره اروپا تا هر زمانی که نیاز باشد، تاکید کرد.

به نوشته راشا تودی، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد و هر دو طرف یکدیگر را به طرح خواسته‌های غیرواقعی متهم کردند.

سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) پیش‌تر اعلام کرده بود که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است.

ناریشکین گفت: رهبری فعلی فرانسه اهمیتی به مرگ مردم عادی یا نگرانی ژنرال‌های این کشور نمی‌دهد. بر اساس اطلاعاتی که به SVR رسیده است، گروهی برای اعزام به فرانسه آماده می‌شوند. این گروه در ابتدا شامل حدود ۲ هزار نیروی نظامی خواهد بود.

این مقام دولت روسیه افزود: نیروهای مسلح روسیه این گروه نظامی را هدف مشروع تلقی می‌کند و این بدان معنی است که این گروه به سرنوشت همان فرانسوی‌هایی دچار می‌شوند که با شمشیر به دنیای روس آمدند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به تازگی پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود: اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل