«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛

نمایش میلیونی اتحاد مردم ایران در روز قدس امسال

سیاست

60208
نمایش میلیونی اتحاد مردم ایران در روز قدس امسال

وزارت کشور اعلام کرد که در راهپیمایی روز قدس امسال، حضور مردم ایران بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. این حضور پرشکوه موید نکات ارزشمندی است که باید به آنها توجه شود؛ هوشیاری جامعه ایران در شرایط حساس و اتحاد مردم در برابر تهدیدهای دشمنان.

گروه سیاسی ایران آنلاین: امسال مراسم جهانی روز قدس در کشورمان با شگفتی های بسیاری همراه بود. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از افزایش ۵۰ درصدی حضور مردم ایران در راهپیمایی روز گذشته خبر داد و همین طور گفت که در برخی از شهرها حتی شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی در این خصوص بودیم.

حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس را باید علاوه بر اهتمام به مساله فلسطین، قدرت نمایی میلیونی ملتی بدانیم که شرایط خاص ایران و منطقه را به خوبی درک کرده و سعی می کنند با چنین حضوری، اتحاد و یکپارچگی درونی کشورشان را به نمایش بگذارند.

در بعد فرامرزی شاهد هستیم که بیش از شش ماه از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و منطقه آبستن حوادثی است که هرآن ممکن است سمت و سوی درگیری ها را به مرحله ای بالاتر، وسیع تر و شاید غیر قابل کنترل پیش ببرد.

جنگ تنها در کوچه پس کوچه های زخم خورده غزه در جریان نیست، این روزها در آسمان شب های منطقه اگر شهاب سنگی رویت شود، خواب را از چشمان مردم تل آویو می زداید! یا روی آب های آزاد، دو امپراتور قدیم و جدید دریاها (انگلستان و امریکا) را می بینیم که در دست و پنجه نرم کردن با مجاهدان یمنی ها درمانده اند و  راه های فرار تنگه باب المندب را جستجو می کنند.

در چنین شرایط حادی که منطقه آبستن حوادثی ناشناخته است، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، زنگ های خطر را برای آن دسته از مردم به صدا درآورد که گاه ذهن خود را درگیر بازی ها و شیطنت رسانه های معاند می سازند. حمله به بخش کنسولی سفارت ایران، به نوعی حمله به خاک کشورمان محسوب می شود و البته شهادت هفت نفر از بهترین سرداران و رزمندگان وطن،  حس میهن دوستی آن دسته از هموطنان مان را به قلیان درآورده که شاید در ظاهر سنخیتی با نظام اسلامی نداشته باشند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که از وی به عنوان یکی از نخبه ترین تحلیل گران مسائل منطقه نیز یاد می شود، در تازه ترین سخنرانی خود به همین اتحاد مردم ایران در شرایط سخت اشاره کرده و می گوید: "اما ملت ایران از جمله در تظاهرات امروز خود نشان دادند که تعهد خود را بر موضع گیری رهبری و امام خمینی دنبال می کنند. همه گروه هایی که از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند، باید بدانند و مطمئن باشند که این قلعه مستحکم پایدار خواهد ماند".

استحکام و پایداری قلعه ایران اسلامی، مرهون مردمی است که همواره در شرایط حساس، هوشیار عمل می کنند تا کیان کشور و اعتقادات شان را از گزند حوادث مختلف مصون نگهدارند. مردمی که صرف نظر از تحمل سخت ترین تحریم های دشمنان در سال های متوالی، حداقل پس از وقایع جنبش به اصطلاح (زن، زندگی، آزادی) زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی و مسموم رسانه های معاند نیز قرار گرفتند.

 نوک پیکان شیطنت رسانه ای جریان معاند در سال های اخیر، روی دو شقه کردن جامعه ایران تمرکز کرده است. پروژه "دو قطبی سازی" از ورزش گرفته تا مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... هر بار به شکلی نو و بهانه ای جدید رخ نشان می دهد و موجی تبلیغاتی به راه می اندازد.

اما آن چیزی که دیروز در کف خیابان های تهران و سراسر ایران دیدیم، نمایش علنی و عملی اتحاد مردمی بود که شانه های خود را زیر تابوت شهدای شان گذاشتند و قدم های شان را نذر آزادی قدس شریف کردند. مردمی که در سختی ها متحدتر می شوند و آنکه آنها را تهدید کند، باید شب ها را با ترس در پناهگاه ها به صبح برساند!


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست