«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛

هشتمین فرمانده شهید گردان یازهرا، رزمنده جبهه مقاومت اسلامی بود

سیاست

60380
هشتمین فرمانده شهید گردان یازهرا، رزمنده جبهه مقاومت اسلامی بود

شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یازهرا(س) از لشکر عملیاتی۱۴ امام حسین(ع) بود که مهرماه ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید. او فرماندهی یکی از قدیمی ترین گردان های لشکر۱۴ را برعهده داشت؛ ”گردان یازهرا(س)” که در طول دفاع مقدس حماسه های بسیاری آفریده بود.

گروه سیاسی ایران آنلاین، شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یازهرا(س) از لشکر عملیاتی۱۴ امام حسین(ع) بود که مهرماه ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید. او فرماندهی یکی از قدیمی ترین گردان های لشکر۱۴ را برعهده داشت؛ "گردان یازهرا(س)" که در طول دفاع مقدس حماسه های بسیاری آفریده بود.

مسلم خیزاب متولد سال ۱۳۵۹ در اصفهان، سنش به زمان جنگ قد نمی داد. اما دست تقدیر او را به فرماندهی یکی از قدیمی ترین گردان های لشکر۱۴ امام حسین(ع) سوق داد. گردان یازهرا(س) درست پس از تشکیل تیپ امام حسین(ع) در زمره گردان های این تیپ قرار گرفت. امام حسین(ع) قدیمی ترین تیپ سپاه در جنگ است و به این ترتیب، یازهرا(س) نیز از قدیمی ترین گردان های جنگ به شمار می رود.  

در واقع مسلم خیزاب میراث دار شهدایی شده بود که مرور زندگی آنها، برگ های دیباچه جنگ تحمیلی را تشکیل می دهد. شهید خیزاب بدون آنکه جنگ را از نزدیک تجربه کرده باشد، با فرماندهی گردان یازهرا(س) پرچمی را در دست گرفت که پیش از او شهیدان تاج میرریاحی، صفا تاج، نوروزی، حسین صادقی، سیداکبر صادقی، محمود اسدی‌پور و محمدرضا تورجی‌زاده به عنوان فرماندهان این گردان بردست گرفته بودند.

پرچمی که در جنگ تحمیلی برافراشته شد، می رفت تا با شعار "راه قدس از کربلا می گذرد" دورنمای مسیر نصرت و پیروزی را تا جبهه مقاومت اسلامی برساند. به این ترتیب دفاع مقدس مقدمه ای بر حضور در جبهه مقاومت اسلامی شد و جوانانی چون مسلم خیزاب نیز نسل های بعدی همان جبهه واحدی بودند که در دهه ۹۰ شمسی، خط مقدمش را از خوزستان تا شام گسترش داده بود.

سال ۱۳۹۴ مسلم خیزاب با درجه سرهنگی و با سمت فرماندهی گردان یازهرا(س) قدم به جبهه سوریه گذاشت. در آن زمان فرزندش محمد مهدی پنج ساله بود. درست در همان سن و سالی که مسلم در دوران دفاع مقدس شاهد جبهه رفتن اقوام و بچه های محله اش بود.

۲۶ مهرماه ۱۳۹۴، مسلم خیزاب در اولین اعزامش به جبهه مقاومت اسلامی، به شهادت رسید. او هشتمین فرمانده گردان یازهرا(س) بود که آسمانی شد و اولین نفر از این فرماندهان که خونش در دفاع از حرم ریخته می شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست