دولت سیزدهم درآمدهای ارزی را با بالا بردن میزان فروش نفت افزایش داد

سیاست

60440
دولت سیزدهم درآمدهای ارزی را با بالا بردن میزان فروش نفت افزایش داد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت سیزدهم با افزایش میزان فروش نفت و وصول درآمدهای نفتی موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، فریدون حسنوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به شیرینی‌ها و تلخی‌های اقتصاد کشور اظهار داشت: آمار و ارقام حوزه فروش نفت در دولت سیزدهم نشان می دهد که با تدابیر اتخاذ شده و تعاملات و دیپلماسی قوی، میزان فروش نفت در این دولت نسبت به دوره های قبل چندین برابر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت فروش نفت هم نسبت به گذشته افزایش یافته است و این اقدام دولت در حوزه فروش نفت از شیرینی های اقتصادی کشور محسوب می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آماری که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارائه داده اند، درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت مشخص است. افزایش تولید، فروش و قیمت نفت کاملا مشهود است.

حسنوند اضافه کرد: وصول درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است و نظارت دقیق‌تری هم بر توزیع درآمدهای نفتی وجود دارد.

وی رفع ناترازی در حوزه انرژی کشور را از دیگر اقدامات مطلوب دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: در این رابطه دولت و مجلس اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و در جهت کاهش ناترازی، سرمایه گذاری در بخش های مختلف صورت گرفته است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در مدیریت مصرف، جداولی در حوزه برق و گاز تعریف کرد تا نظارت دقیق تری انجام شود و در فصولی که مصرف بالاتری داشتیم دقت بیشتری انجام شد تا خاموشی های برق کاهش یابد و همچنین در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه نشدیم این مدیریت و هماهنگی دقیق و هوشمندانه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسنوند با اشاره به اقدامات دولت برای فعال سازی شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی گفت: شرکتهای دانش بنیان در تقویت و توسعه حوزه انرژی مساعدت های خوبی انجام داده‌اند و وزارت نفت هم در این حوزه اقدامات موثری صورت داده و در مجموع می توان گفت که کارنامه دولت در حوزه انرژی قابل دفاع بوده است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست