ایران آنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم روند نزولی قیمت طلا و سکه / دلار به زیر ۶۳ هزار تومان رسید

اقتصاد

60603
تداوم روند نزولی قیمت طلا و سکه / دلار به زیر 63 هزار تومان رسید

قیمت طلا، سکه و دلار که با رشدی هیجانی مواجه شده بود حالا وارد روند نزولی خود شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، قیمت طلا، سکه و دلار  که ابتدای هفته رشدی هیجانی به خود گرفته بود حالا وارد روند نزولی شده است.

این روند پس از آنکه محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد بانک مرکزی تمامی واردات قانونی به کشور و نیازهای خدماتی مردم را با نرخ‌های ارز ۲۸۵۰۰ تومان برای کالاهای اساسی و حدود ۴۰ هزار تومان برای سایر کالاها و خدمات تامین می‌کند و هیچ واردات قانونی با نرخ ارزهای غیررسمی همچون ۶۰ هزار تومان انجام نشده است، شدت بیشتری به خود گرفته است.

تا جایی که صبح امروز دلار فردایی به ۶۳ هزار تومان رسید و عصر امروز هم در برخی کانال‌ها به ۶۲ هزار تومان کاهش یافت.

هم اکنون قیما دلار در این کانال‌های تلگرامی به نیمه کانال ۶۲ هزار تومان (۶۲ هزار و ۴۸۰ تومان) رسیده و پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در این میان، فعالان بازار ارز هم با تاکید بر اینکه روند نزولی قیمت ارز در بازار غیررسمی ادامه دارد، از سقوط قیمت دلار به کانال‌های ۶۱ و ۶۰ هزار تومان طی روزهای آینده خبر داده‌اند.

البته ناگفته نماند، قیمت طلا و سکه نیز از این سیر نزولی قیمت‌ها عقب نمانده و با کاهشی چشمگیر روبرو شده‌اند تا جایی که قیمت سکه در روز جاری با کاهش سه میلیون هشتصد و هشتاد هزار تومانی به ۴۱.۶۰۹.۰۰۰ رسیده، نیم سکه با کاهش هفتصد هزار تومانی به ۲۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان و ربع سکه نیز با کاهش هفتصد هزار تومانی به ۱۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان رسیده است، همچنین طلای ۱۸ عیار در زملن نگارش این مطلب، به قیمت ۳.۵۳۶.۶۰۰ تومان در حال معامله است.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت جهانی مجددا امروز با افزایش همراه شده ولی برخلاف این افزایش قیمت، قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز باتوجه به آغاز حراج طلا و سکه در مرکز مبادله، کاهشی شده است.

وی افزود: حباب سکه که تا ۱۱ میلیون تومان بالا رفته بود به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ بخش اصلی کاهش قیمت سکه مربوط به تخلیه حباب سکه است که احتمالا در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

این فعال بازار طلا و جواهر  گفت: باتوجه به کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه از التهاب و هیجان خرید نیز به شدت کاسته شده است.

وی تأکید کرد: از دیروز معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد