سحرنشینی ماه رمضان، بستر یتیم نوازی

جامعه

60615
سحرنشینی ماه رمضان، بستر یتیم نوازی

ساخت و اجرای یک برنامه ۳۰ قسمتی در وقت سحر با محور قرار دادن موضوع خانواده و تبیین گوهر وجودی حضرت زهرا(س) با استفاده از شرح القاب و اسامی ایشان می تواند بعنوان الگویی تاثیر گذار برای ساخت برنامه‌های مشابه برای آشنایی مخاطبان با موضوعات دیگری همچون آسیب های اجتماعی و مشکلات ایتام، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار و...مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، اگرچه مهم‌ترین بخش سحرنشینی امسال پرداختن به حقیقت شب قدر یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) بود اما در این برنامه پرمخاطب سعی شد تا با راه اندازی پویشی از سوی سازمان بهزیستی کشور مشارکت مردمی برای کمک به فرزندان بی سرپرست و ایتام و..نیز جلب شود.مشارکتی که می تواند در تحصیل ، اشتغال ، فرزند پذیری، ازدواج و...این فرزندان نقش موثری داشته باشد. 

این برنامه خبری صرفا به استفاده از قالب گفت‌وگوی مذهبی ساده اکتفا نکرد و در بخش‌های مختلف برنامه توانست گروههای مختلف جامعه را به صورتی موفق به سمت خود جذب کند.

آنطور که معین دسترنچ سردبیر تحریریه و کارگردان برنامه «سحر نشینی» درباره اعمال خلاقیت در ساخت این برنامه توضیح داد: شروع برنامه، قالب میزبانی داشت و ما در همه بخش‌های برنامه، چه پلاتوها، چه گفت‌وگوها، چه پادکست‌ها سعی کردیم اتفاق ویژه‌ای را رقم بزنیم.

وی درباره استفاده از قالب پادکست به عنوان ابتکاری اثرگذار در برنامه «سحر نشینی» گفت: در سال‌های اخیر پادکست مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته و ما هم به همین منظور تلاش کردیم ابداعی در این حوزه انجام دهیم . 

دسترنج خاطر نشان کرد؛بازخوردهای خوبی در نظرسنجی‌ها دریافت کرده‌ایم و خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان این برنامه را تجربه موفقی ارزیابی کرده اند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه