«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛

اعتراف بولتون به افزایش قدرت ایران علی رغم شهادت حاج قاسم/ ایران هزاران سلیمانی دارد

علیرضا محمدی

علیرضا محمدی

سیاست

60664
اعتراف بولتون به افزایش قدرت ایران علی رغم شهادت حاج قاسم/ ایران هزاران سلیمانی دارد

جان بولتون طی گفت‌و‌گویی که اخیرا انجام شده، اعتراف می کند که هرچند سردار سلیمانی فرمانده بی نظیری بود، اما غیر قابل تعویض نیست! سخنان او نشان از واقعیت هایی در بطن نظام اسلامی دارد؛ تا زمانی که روحیه جهاد و شهادت طلبی در بین جوانان ایرانی باشد، از هر تهدیدی می توان فرصتی ساخت و از کوره حوادث سخت، سلیمانی ها و زاهدی های بسیاری بروز و ظهور خواهند یافت.

گروه سیاسی ایران آنلاین: جان بولتون در دولت ترامپ، چهره شناخته شده ای بود. از او به عنوان یکی از مهره های تاثیرگذار در تصمیم به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی نام برده می شود. به تازگی بولتون در اعترافی دیرهنگام، اذعان کرده است که ترور حاج قاسم صرف نظر از نقش عمیق ایشان در پیشبرد سیاست های منطقه ای ایران، تاثیری در پیشبرد این سیاست ها نداشته و قدرت ایران همچنان در منطقه در حال پیشرفت است.

بولتون در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده اعتراف می کند: ژنرال سلیمانی در بین فرماندهان ایرانی بی نظیر بود. از او به عنوان فرزند آیت الله خامنه ای نام برده می شود... با این حال من فکر نمی کنم که او غیر قابل تعویض باشد!"

اعتراف بولتون را باید در کنار اظهار نظر یکی از کارشناسان کانال 12 رژیم صهیونیستی بگذاریم که اخیرا گفته بود ترور سردار محمدرضا زاهدی و یارانش تاثیر صفر بر سیاست های ایران می گذارد، چرا که طبق قابلیت های نظام اسلامی، به سرعت فردی جایگزین او خواهد شد.  

اظهار نظر این اشخاص نشان از واقعیت هایی دارد که در بطن نظام اسلامی نهفته است. اگر به گذشته نیز رجوع کنیم، می بینیم که ترور دانشمندان هسته ای کشورمان با هدف از بین بردن توانایی های علمی کشورمان در این عرصه انجام می گرفت. اما اکنون که به اذعان خود غربی ها قابلیت های هسته ای ایران به نقطه "غیر قابل بازگشت" رسیده و در بین جامعه علمی و دانشگاهی ایران نهادینه شده است، دیگر حذف فیزیکی چهره های علمی خللی در این راستا نخواهد داشت.

در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ که سردار حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد ترور شد، همزمان تلاش ناموفقی از سوی آمریکایی ها برای ترور سردار شهلایی در یمن انجام گرفت. آنها می خواستند در یک روز دو تن از سرداران تاثیرگذار ایران در سیاست های منطقه ای را از بین ببرند و به زعم خودشان ضربه جبران ناپذیری به تداوم این سیاست ها وارد کنند.

اگرچه یکی از مولفه های قدرت ایران اسلامی در توانایی و خلاقیت نیروهای ارزشمندی چون سردار حاج قاسم سلیمانی نهفته است، اما در واکاوی گذشته همین چهره بی بدیل نیز می بینیم که او در شرایط خاص جبهه های دفاع مقدس ساخته شد و سپس در آوردگاه های دیگر توانایی ها و استعدادهایش هرچه بیشتر بروز یافت.  

مسلما روندی که برای بروز و ظهور چهره شاخصی چون حاج قاسم طی شد، برای دیگر سرداران و رزمندگان کشورمان نیز پیموده شده است. اگر کوره حوادث و سختی های دفاع مقدس یا جبهه مقاومت اسلامی را که طلای ناب تحویل می دهد به ظرفی برای بروز و ظهور استعداد جوانان ایران اسلامی تشبیه کنیم، پایه های این ظرف برمبنای ارزش ها و اعتقاداتی بنا نهاده شده که موفقیت این دانشگاه انسان ساز را تضمین می کند.

در واقع همین اعتقادات و ارزش های نهادینه شده در انقلاب اسلامی و میادینی چون دفاع مقدس و دفاع از حرم، چون مدرسه انسان سازی هستند که هرچه سختی ها و مشقاتش بیشتر شود، عیار فارغ التحصیلانش بالاتر می رود. اگر سردار سلیمانی چهره تاثیرگذاری در جبهه مقاومت اسلامی بود، عملکرد چهار ساله سردار اسماعیل قاآنی نشان می دهد که او به خوبی توانسته راه حاج قاسم را بپیماید و خللی در امر مقاومت پیش نیاید. چنانچه اکنون و پس از انجام عملیات طوفان الاقصی، هماهنگی محور مقاومت به اندازه ای قوی و کارآمد است که همگان به قدرت مدیریت این محور معترف هستند.  

در خصوص شهادت سردار زاهدی و یارانش نیز ارجاع می کنیم به سخنان کارشناس تلویزیون رژیم صهیونیستی که تاثیر این ترور را هیچ ارزیابی کرده است. چرا که حتی دشمن به این باور رسیده که در ایران اسلامی جایگزین برای چنین چهره های شاخصی بسیار است. هرچند که موضوع اساسی انتقام در خصوص این ترور ناجوانمردانه در جای خود محفوظ است و واقف به خسران از دست دادن شهدایی چون زاهدی و حاجی رحیمی هستیم، اما تا زمانی که زمینه های بروز و ظهور استعدادهای درخشان در ایران اسلامی نظیر روحیه جهاد، مقاومت، شهادت طلبی و ولایتمداری وجود دارد، هزاران هزار سلیمانی و زاهدی وجود دارند که می توانند جایگزین آنها بشوند.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست