گزارش «ایران آنلاین» از هراس صهیونیست‌ها به دنبال انتقام سخت ایران؛

انتقام ایران نکشد، ترس از حمله می‌کشد!

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

61122
انتقام ایران نکشد، ترس از حمله می‌کشد!

اسرائیلی‌ها بعد از چیزی حدود ۶ ماه درگیری در غزه، حالا دوباره به ارتش خود آماده باش داده‌اند و به دنبال تقویت قوا و تجهیزات نظامی هستند، تحرکاتی که از یک نگرانی و دلشوره برای نبردی تازه خبر می‌دهد، نگرانی که می‌گوید سران اسرائیلی منتظرند سامانه گنبد آهنین فلج شود و کار اسرائیل با نام ایران تمام شود.

گروه بین‌الملل ایران آنلاین: ۷۵ سال پیش که کوچ کردند و بنا گذاشتند کشوری را برای سکونت قوم یهود برپا کنند، شاید تصورش را هم نمی‌کردند ۶ میلیون نفر اهالی آنجا زندگیشان شبیه به یک پادگان محصور نظامی باشد که هر شب را با صدای آژیر خطر به خواب بروند و با استرس جنگ از خواب بیدار شوند.

وحشتی که چند سالی است خواب راحت را از سیاستمداران رژیم صهیونیستی گرفته و هر بار با یک تلنگر و گوشزد خودشان را آماده حمله یا دفاع می‌کنند.

سران این رژیم، بعد از قدرت گرفتن ایران در حوزه فن‌آوری هسته‌ای، برای مقابله با هر نوع تهدید چندین رزمایش و مانورهای نظامی برگزار کردند، مانورهایی دریایی درست در جهت خط هوایی منتهی به نطنز و سایر تأسیسات هسته‌ای ایران.

اسرائیل سال‌هاست برای مقابله با یک حمله احتمالی از سوی ایران، تمرین می‌کند، تحرکاتی که در صحنه بین‌المللی و حتی در میان مردم خودش بیشتر به یک راه فرار از روی ترس و وحشت شبیه است تا یک تاکتیک نظامی.

این تمرینات ارتش رژیم صهیونیستی، البته نه تنها برای کابینه خودشان و اتاق جنگ این رژیم، بلکه برای ایالات متحده زمان اوباما هم نگران کننده بود، نگرانی که صدای زنگ خطر را در کاخ سفید به صدا درآورد و چندین هشدار جدی را به دنبال داشت.

هشدارهایی که مقامات آمریکایی از تحرکات اسرائیل به آقای رئیس‌جمهور گزارش دادند نگرانی آنها را از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و آغاز یک جنگ منطقه‌ای به واسطه رفتارهای اسرائیل حکایت داشت.

تصورات آن روز مقامات آمریکایی، حال در زمان ریاست جمهوری بایدن هم، همچنان پابرجاست، سناتورهای مجلس سنا و کنگره و حتی آقایان داخل کاخ سفید بارها از لزوم توقف عملیات‌های نظامی ارتش اسرائیل گفته‌اند. تا جایی که جو بایدن، به رغم حمایت‌های همه جانبه‌اش از اسرائیل در طول جنگ غزه، حالا اصرار دارد آتش‌بس در غزه باید برقرار شود و اسرائیل از لشکرکشی به رفح خودداری کند.

آتش رفتار غیر دیپلماتیک اسرائیل در عملیات تروریستی علیه سرکنسولگری ایران در دمشق، حالا قرار است دودش در چشم مردم ساکن اراضی اشغالی برود، مردمی که حالا چند روزی است، کوله پشتی‌هایشان با مواد غذایی ذخیره و لباس کافی آماده است تا در صورت حمله احتمالی از سوی ایران، فرار به پناهگاه را به ماندن در خانه ترجیح دهند.

آنطور که برخی فعالان سیاسی صهیونیست گفته‌اند، همین که اسرائیل منتظر پاسخ ایران است مایه شرمساری است زیرا یک کشور قدرتمند باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و منتظر کشوری نباشد که تهدید می کند که به آن صدمه می زند تا واقعاً این کار را انجام دهد - اما در یک چیز آنها موفق شده اند، تا حدی نیز با کمک رسانه هایی که در دست آنهاست، این که کل کشور در وحشت چندین روزه است، این یک پیروزی برای آنها است.

رسانه‌های اسرائیلی هم درباره وضعیت پر تنش این روزهای اسرائیل نوشته‌اند؛ «تهدید ایران به پاسخگویی به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در سوریه، موجب شده که رژیم اسرائیل از ترس فلج شود».

بر اساس گزارش المیادین، «ارتش اسرائیل سطح آماده‌باش را بالا برده است و سربازان عادی و ذخیره از برخی یگان‌های خاص که قصد سفر داشتند، اخطار لغو سفر دریافت کردند». این دستور جدید در پی ترس از هدف قرار گرفتن این نظامیان در خارج از اراضی اشغالی فلسطین است. 

رصد رسانه‌های غربی و عبری نشان می‌دهد خطر حمله احتمالی ایران به اسرائیل تا حدی جدی و قابل پیش‌بینی است که این رسانه‌ها صفحات گزارش و تحلیل خود را به بررسی توانمندی‌های ایران در حوزه‌های موشکی و پهپادی اختصاص داده‌اند و هر کدام از یک ویژگی دستاوردهای نظامی ایران حرف می‌زنند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش گزارش داد «ارتش» اشغالگر از ترس واکنش ایران، اقدام به جذب نیروهای ذخیره در تشکیلات پدافند هوایی در شرایط هشدار و آماده باش کرده است. این گزارش همچنین به این نکته نیز اشاره کرده که این نخستین‌بار است که ترس از شلیک مستقیم ایران به سمت اسرائیل وجود دارد.

این شبکه همچنین در یک نشست خود اعترافات دردناک را هم پخش کرد، کارشناس این شبکه به ناتوانی اسرائیل در مواجهه با ایران اشاره کرد و گفت: ما در برابر تهدیدات ایران آمادگی نداریم ما قادر به توقف برنامه هسته‌ای ایران نیستیم باید اعلام کنیم که در مواجه با ایران شکست خوردیم.

تعطیلی سفارت‌خانه های اسرائیل در کشورهای مختلف، آماده باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح شهرهای مختلف اراضی اشغالی، آماده باش ارتش و نیروهای نظامی، تقویت و تجهیز ارتش و رصد تمام وقت گنبد آهنین و ... همه از بالا گرفتن نگرانی کابینه رژیم صهیونیستی از دست برتر ایران در این روزهای پر التهاب خبر می‌دهد.

کناره گرفتن بسیاری از دولت‌های غربی از حمایت و کمک به اسرائیل و انتقاد سیاستمداران مختلف به تصمیمات اتخاذ شده بنیامین نتانیاهو کابینه او در خلال جنگ غزه، هم بر این استیصال درونی اسرائیلی‌ها اضافه کرده است.

اصرار و تمایل ایالات متحده به پایان حمله ارتش این رژیم به رفح و کرانه باختری و مخالفت نمایندگان آمریکا با کمک های مالی به اسرائیل و حتی تصویب قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح، عقب نشینی بریتانیا از همراهی با آمریکا در دفاع از مواضع اسرائیل در باب المندب و مواجهه با یمن، همه راه‌‎ها را برای اسرائیل به یک بن‌بست می‌رساند که چاره‌ای جز خروج از غزه ندارد.

با وجود گذشت روزهای پرالتهاب برای اسرائیل بعد از حمله به کنسولگری ایران در دمشق،  بسیاری از حدس و گمان‌ها در بین کارشناسان و ناظران بین‌المللی می‌گویند پاسخ ایران با توجه به تاکید رهبر ایران، حتمی و قطعی خواهد بود.

حرف و حدیث‌هایی که شرایط آماده‌باش را در اسرائیل برای رویارویی با هر نوع واکنشی از سوی ایران به حالت بالقوه درآورده است. اما از سوی دیگر کارشناسان اسرائیلی آمریکایی می‌گویند حمله به ایران برای اسرائیل بر خلاف تصور دلخواه، ویرانگر و خطرناک است.

این شرایط وقتی برای اسرائیلی‌ها وحشت بیشتری را ایجاد کرده که جو بایدن گفت انتظار دارد که حمله‌ای قریب‌الوقوع روی دهد.

البته آقای رئیس‌جمهور به این نکته هم اشاره کرد که بنای دولتش بر تعهد همراهی اسرائیل است، اما تقریبا همه سران آمریکایی و حتی اسرائیل می‌دانند آمریکا برای رویارویی با ایران، محتاطانه حرکت می‌کند و شرایط داخلی و اقتصادی کشورش این اجازه را نمی‌دهد با وجود حمایت‌های مالی از جنگ اوکراین و جنگ غزه، بتواند باز هم برای مقابله با قدرت برتر منطقه حتی در دفاع از شریک دیرینه‌اش، دست به جیب شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل