گزارش «ایران آنلاین» از شادی مردم غزه از عملیات تنبیهی ایران؛

سلام نظامی «وعده صادق» از آسمان کربلا به قدس در شب آرام کودکان غزه

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

61331
سلام نظامی «وعده صادق» از آسمان کربلا به قدس در شب آرام کودکان غزه

عملیات نظامی ایران علیه مواضع اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین، با نام وعده صادق ، موجی از شادی و خوشحالی را در بین مردم کرانه باختری، لبنان و عراق به همراه داشت، خوشحالی از یک سیلی محکم در پاسخ به نسل‌کشی که این روزها برای رژیم صهیونیستی به یک عادت وحشیانه تبدیل شده است.

گروه بین‌الملل ایران آنلاین: ایران از این دست دستور عملیات‌ها به خود کم ندیده، چه آن روزها که عملیات‌های جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث عراق در اولویت بود، چه روزهای همین چند سال‌ قبل و جبهه سوریه و نبرد مدافعان حرم با داعش.

الا نوبت به جبهه فلسطین رسیده، فرمانده گوشی به دست، دستور داد تا وعده صادق عملیاتی شود و با رمز "یا رسول‌الله" گوشه‌ای از آنچه در این سال‌ها نیروهای هوا و فضا اندوخته، برای دفاع از حق مشروع ایران به میدان بیاید.

تجهیزات و پرنده‌هایی که حسن طهرانی مقدم آن روز که پدر موشکی ایران لقب گرفت، می‌دانست بالاخره روزی می‌رسد حاصل دست رنجش برای وعده‌ای بزرگ خرج شود و جماعتی با درخشش خرمشهر و شاهد و سجیل و عماد و فاتح، قلبشان آرام گیرد.

حوالی نیمه شب ۲۶ فروردین بود که خبر عملیات پهپادی و موشکی ایران، خواب را از چشم مردم ایران و کرانه باختری و لبنان ربود و سرها را به سمت آسمان برد تا لذت دیدن رقص نور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را از دست ندهند.

 

سوری ها و عراقی‌ها هم البته از این لذت بی نصیب نماندند و آسمان دمشق و کربلا هم برای میزبانی پرنده‌های ایرانی سر خم کرد. اهالی باریکه غزه هم همان سحرگاه عملیات بعد از نورافشانی نظامی ایران در آسمان فلسطین در بیمارستان شهدای الاقصی دیر البلح در مرکز نوار غزه جشن گرفتند.

مردم الخلیل هم فریاد لبیکشان به آسمان بلند شد و از شروع عملیات علیه اسرائیل با بغضی که همه دردهای این ۷ ماه را به رخ می‌کشید اشک ریختند.

بعد از عملیات وعده صادق، هنرمندان فلسطینی هم به میدان آمدند.  کودکان فلسطینی از حمایت موشک‌های ایرانی از مظلومیتشان را با این جمله به تصویر کشیدند: وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّيَاطِينِ.

اما این شادی و خوشحالی فقط یک طرف ماجراست، نگرانی از آغاز حمله ایران که به جان سران و مقامات اسرائیلی افتاد، آژیرهای خطر را نه یک بار که چیزی بیش از ۷۰۰ بار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآوردند و به مردم هشدار دادند جانشان را بردارند و به پناهگاه‌ها بروند.

هرچند ارتش این رژیم اعلام کرد برای هرگونه حمله از سوی ایران آماده است، اما سردرگمی در برگزاری جلسه اضطراری جنگ آن هم در زیر زمین و فرار فرمانده سنتکام از سرزمین اشغالی نشان داد نه تنها آماده نبودند که غافلگیر هم شدند.

رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا از همان ساعات ابتدایی عملیات نظامی ایران، تلاش کردند حجم تخریب‌ها و آسیب‌های وارده به سرزمین اشغالی را کمرنگ نشان دهند. تلاشی که تصاویر ارسالی کاربران دنیای مجازی و حتی برخی رسانه‌های مخالف اسرائیل خلاف آن را نشان می‌دهد و از اصابت موشک‌ها و پهپادها به مراکز مهم نظامی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران در دور اول از حملات خود، یک فروند موشک هایپرسونیک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است و برخی از منابع محلی هم از تخریب دو پایگاه مهم نظامی اسرائیلی خبر دادند.

خبری که ایران آن را تأیید می‌کند اما سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید حدود ۲۰۰ پهپاد، موشک کروز و بالستیک به سوی اسرائیل پرتاب شده که تعداد کمی از آنها به دو پایگاه هوایی نواتیم و رامون اصابت کرده و البته آسیب جدی مالی و نظامی وارد نشده است و اسرائیل توانسته تمامی حملات را خارج از مرز اسرائیل دفع کند.

عملیات نظامی ایران به مواضع نظامی اسرائیل حوالی طلوع آفتاب روز گذشته بعد از ۵ ساعت به کار خودش پایان داد، پرونده‌ای که البته خیلی از ابعاد آن در عرصه بین‌المللی باز است و برایش جای چانه زنی وجود دارد.

اما کابینه اسرائیل تازه یادش افتاد که رو دست خورده و همه کری‌خوانی‌هایش در دنیای صنایع لجستیکی و نظامی، در کنار توانمندی موشکی ایران در رده پایین‌تری قرار دارد.

اعلام انجام حملات تلافی جویانه علیه ایران، از سوی رژیم صهیونیستی همان ابتدا با " نه" محکم و قاطع ایالات‌متحده روبرو شد. رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا وعده همراهی و حمایت داده بود اما اعلام کرد در عملیات نظامی علیه مواضع ایران شرکت نخواهد کرد.

همین نسخه کافی بود تا افسار سرکشی‌های نتانیاهو کشیده شود و کابینه جنگ اسرائیل اعلام کند گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است. پا پس کشیدنی که تمام لفاظی‌های مقامات ارتش اسرائیل برای نشان دادن شکست عملیات نظامی ایران را به باد می‌دهد و می‌گوید قد و قامتشان به اندازه قیام موشک‌های ایران نمی‌رسد.

حالا شهید طهرانی مقدم، حاج قاسم و ابومهدی برای تحقق وعده صادق با یک سلام نظامی ایستاده‌اند و می‌گویند موعد پیروزی نزدیک است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل