عزیزی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از توان رزمی نیروهای مسلح بود

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

61421
عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از توان رزمی نیروهای مسلح بود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات «وعده صادق» با ترکیبی از جنگنده‌ها و جنگ‌افزارها صورت گرفت که با عبور از لایه‌های مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی بخشی از توان رزمی نیروهای مسلح ایران را به دنیا نشان داد.

ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به عملیات پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تحت عنوان صادق الوعد (وعده صادق) از سوی دلاورمردان ایران اسلامی رخ داد، در راستای حق مشروع و قانونی ملت ایران و در دفاع از کیان و اعتبار این ملت به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: بدون شک این اقدام، مطالبه ملت بزرگ ایران از نیروهای مسلح بود و باید از اقدام قاطع؛ شجاعانه، به موقع، منحصر به فرد و افتخارآمیزی که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح به اجرا گذاشتند سپاسگزاری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه عملیات ایران علیه اسرائیل به واسطه رفتارهای منفعلانه نظام‌های بین‌المللی است که قادر به محکوم کردن جنایت بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگرسی ایران در دمشق نبودند، گفت: اگر ساختارهای بین‌المللی و برخی نظامات سیاسی که برای دفاع از حقوق همه مردم عالم و کشورهای عضو مجامع جهانی پایه‌گذاری شده، اقدام قانونی و مبتنی بر وظایف خود را انجام می‌داد شاید لازم نبود که چنین عملیاتی صورت بگیرد.

عزیزی با اشاره به اینکه اقدام ایران از لحاظ تاکتیکی یک عملیات منحصر به فرد به شمار می‌رود، گفت: طول مسیر مبدا تا مقصد پهپادهایی که در عملیات ایران علیه اسرائیل به پرواز درآمدند غریب ۱۷۰۰ کیلومتر بود. در این عملیات ترکیبی از جنگنده‌ها و جنگ‌افزارها مورد استفاده قرار گرفت که با عبور از لایه‌های مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی بخشی از توان رزمی نیروهای مسلح را نشان داد و این پیام را مخابره کرد که از این پس نیروهای مسلح ایران در همه صحنه‌ها با همین اقتدار و رویکرداقدام لازم را صورت خواهند داد.

وی با اشاره به واکنش احتمالی اسرائیل علیه ایران گفت: اسرائیل بداند که ایران در موضع انفعالی برخورد نخواهد کرد و مسئولان و نیروهای مسلح مبتنی بر وظایف و رسالت‌هایی که دارند عمل می‌کنند و مطممئن هستیم عملیاتی که انجام شد، به اندازه کافی برای رژیم جعلی اسرائیل بازدارنده و پشیمان‌کننده بوده است، بازدارنده برای اینکه یک آسیب جدی به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی وارد شد و پشیمان‌کننده برای اینکه آنها دیگر جرات پاسخ به اقدام ایران را نخواهد داشت ولی اگر این رژیم فریب بخورد و دوباره اشتباه محاسباتی کند اقدام بعدی به مراتب سخت‌تر بوده و سقوط و زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد و همه این مسائل بسته به نوع رفتار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه هر گونه اقدام خصمانه و ماجراجویانه‌ای که ممکن است منتهی به یک اشتباه محاسباتی توسط رژیم جعلی اسرائیل شود با واکنش شدیدتری روبرو خواهد شد، عنوان کرد: همه دلاورمردان نیروهای مسلح و جان برکف ایران عزیز یکدل و یکپارچه از تمامیت ایران دفاع می‌کنند و در صورت خطای محاسباتی مجدد سیلی محکم‌تری را بر صورت رژیم جعلی صهیونیستی خواهند زد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ظرفیت‌های ما خیلی بیش از آن چیزی است که در عملیات تنبیهی علیه اسرائیل به کار گرفته شد و رشد صنایع دفاعی و ظرفیت‌های مردمی بزرگ‌ترین قدرت بازدارندگی حداقل در منطقه را داراست. ما برای هر اقدامی آمادگی داریم و برای هر برخورد قاطع‌تری نیز خود را آماده کرده‌ایم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست