آلمان باید به احترام متقابل پایبند باشد

بین‌الملل

61527
آلمان باید به احترام متقابل پایبند باشد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن اظهار داشت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر راهبردی و طولانی مدت به صورت همه‌جانبه توسعه دهیم.

سفر سه روزه شولتس به چین اولین سفر وی به این کشور پس از اتخاذ راهبرد «ریسک زدایی» در سال گذشته است که بمنظور جلوگیری از نزدیک شدن آلمان به دومین اقتصاد بزرگ جهان در دستور کار برلین قرار گرفت.

شی به شولتس گفت: تا زمانی که هر دو طرف به احترام متقابل پایبند باشند، به دنبال زمینه‌های مشترک و در عین حال حفظ تفاوت‌ها، برقراری ارتباط و یادگیری از یکدیگر، و دستیابی به همکاری برد-برد باشند، روابط بین دو کشور به طور پیوسته توسعه خواهد یافت.

روز دوشنبه صدراعظم آلمان گفت که رقابت بین پکن و برلین باید عادلانه باشد. انتظار می‌رود وی در گفتگوهای خود با شی بر این مساله تاکید کند و در عین حال نسبت به اتخاذ موضع حمایت گرایی ابراز نگرانی نماید.

شولتس به دانشجویان دانشگاه تونگجی در شانگهای گفت: در برخی مواقع خودروهای چینی در آلمان و اروپا نیز وجود خواهند داشت. تنها چیزی که همیشه باید روشن باشد این است که رقابت باید عادلانه باشد.

مقام‌های برخی از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله رئیس مرسدس بنز و مدیر اجرایی ب‌.ام‌.و (BMW) نیز در این سفر به او پیوستند درحالیکه برلین بر اهمیت بازار چین در بزرگترین اقتصاد اروپا تاکید دارد.

رئیس شرکت مرسدس بنز روز سه‌شنبه به شبکه ARD در پکن گفت که روابط اقتصادی چین- آلمان باید گسترش پیدا کند. وی در مورد راهبرد این شرکت در چین بیان کرد: خروج از چنین بازار بزرگی یک جایگزین نیست بلکه موقعیت ما را تقویت می‌کند.

اظهار نظر مدیر این شرکت خودروسازی آلمانی با توجه به نگرانی وی نسبت به اتخاذ راهبرد ریسک زدایی از چین است که توسط دولت برلین اتخاذ شده است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل