«هوشنگ جاوید» در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

اسرائیل و همه کشورها بدانند که تعرض به خاک ایران بی جواب نمی‌ماند

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

61539
اسرائیل و همه کشورها بدانند که تعرض به خاک ایران بی جواب نمی‌ماند

پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران با اشاره به قدرت و عظمت ایران گفت: اگر هر کشوری نسبت به آب و خاک این سرزمین تعرضی انجام دهد، جوانان ایران و ایرانیان با قدرت جلوی دشمنان می‌ایستند.

هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین با اشاره به عملیات پشیمان کننده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: قدرت و عظمت ایرانی در عملیات ایران بر علیه رژیم صهیونیستی به خوبی دیده شد و خوشحال هستم که این اتفاق افتاد. چون به هرحال در مواقعی باید نشان بدهیم که قدرت داریم و صرفا حرف نمی‌زنیم. در دوران دفاع مقدس و جنگ ۸ ساله ایران و عراق من هم در جبهه‌های جنگ حضور داشتم و شاهد شهادت خیلی از دوستانم بودم. آرمان‌های شهدا نباید نادیده گرفته شود.

وی در ادامه گفت: قدرتمند شدن ما خیلی هم خوب است. یک دوره‌ای کشورهای غربی فقط به خاطر اینکه قدرت نظامی بیشتر یا قدرت اقتصادی بالاتری داشتند بر ما فرماندهی می‌کردند. حتی با قوانینی مثل کاپیتولاسیون که حتی در تاریخ اجرا شده است و این قانون یعنی ارجح دانستن خارجی نسبت به شهروندان داخلی. تمام این‌ها وجود داشته و ما این دوره را دیده و از آن گذر کرده‌ایم. با این اوصاف، الان مسئله مهم اینجاست که قدرت و عظمت کشورمان به درستی نشان داده شود که این عملیات ایران بر علیه رژیم صهیونیستی پاسخ خوبی بود.

پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران با اشاره به اینکه همه ایرانی‌ها در عین حال که عظمت و اقتدار بسیاری دارند اما جنگ طلب نیستند و صلح طلبی پیشه می‌کنند، گفت: ولی اگر کشوری بخواهد پررویی کند، جلویش می‌ایستیم. دشمن پررو را باید سرجایش نشاند و اسرائیل هم خیلی پررو شده بود. با ضرس قاطع می‌گویم اگر هر کشوری نه تنها اسرائیل چراکه صهیونیست‌ها جای خود دارند، هر کشور دیگری هم که بخواهد نسبت به این آب و خاک تعرضی انجام دهد، مطمئن باشید که جوانان ایرانی و حتی آن‌هایی که ممکن است به برخی از موضوعات داخلی گله داشته باشند با قدرت جلوی آن‌ها می‌ایستند، یقه آن‌ها را می‌گیرند و کاری می‌کنند که دفعه دیگر جرات حرکت از جلوی خانه‌شان به سمت خاک ایران را هم نداشته باشند. اسرائیل و همه کشورها بدانند که تعرض به خاک ایران بی جواب نمی‌ماند.

جاوید در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی دارد که اثری در فضای ضدیت با اشغالگری و رژیم صهیونیستی بنویسد، بیان کرد: من کار خود را پیش از این هم کرده‌ام. در سال‌های گذشته فیلمی تحت عنوان «ترانه زیتون و رخش سنگ» در کردستان با همکاری رضا ایمانی کار کریدم. چون آن زمان بحث انقلاب سنگ مطرح بود و به صورت فیلم داستانی این کار را پیش بردیم و برنده جایزه هم شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم اگر بتوانم کاری انجام دهم، حتما این کار را خواهم کرد. اگر لازم باشد در صحنه جنگ هم حضور داشته باشم حتما می‌روم. در هر صحنه‌ای که لازم باشد از موجودیت کشور و فرهنگ سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم. من در صف اول هستم و جان خود را در این راه و مسیر می‌گذارم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ