گزینه‌های تل‌آویو محدود و هزینه‌بر است

بین‌الملل

61583
گزینه‌های تل‌آویو محدود و هزینه‌بر است

یک دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی آلون پینکاس در واکنش به تحولات اخیر پس از اجرای عملیات «وعده صادق» ایران تصریح کرد که نامحتمل است که اسرائیل با حمله مستقیم به ایران انتقام بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پس از اقدام تنبیهی تأکید کردند که وعده صادق تکمیل شده است و قصد ادامه ندارند اما در عین حال هشدار دادند در صورت هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخی سخت‌تر از این عملیات به رژیم صهیونیستی نشان خواهند داد.

شبکه سی ان ان در تحلیلی با محور دو راهی رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله ایران به بررسی احتمالات پس از حمله ایران پرداخته و پیکانس بر این باور است که هرگونه حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای یا اماکن نظامی جمهوری اسلامی منجر به بروز سطحی از تنش‌ها خواهد شد.

طبق گفته تحلیل‌گر سی ان ان، رژیم صهیونیستی در حال حاضر با فشارهای بین‌المللی مواجه است تا در شرایط فعلی از خود خویشتن‌داری نشان دهد و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یک طرف باید درخواست ائتلاف راست‌گرای خود برای واکنش به حمله ایران را در نظر بگیرد و از طرف دیگر باید این مسئله را در نظر داشته باشد که در صورت گسترش جنگ بدون حمایت جامعه بین‌الملل، خطر انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی در جهان وجود دارد.

تحلیل‌گران بر این باورند که تل‌آویو گزینه‌های اندکی دارد و هر کدام از این گزینه‌ها برای رژیم صهیونیستی هزینه در پی خواهد داشت.

«راز زیمت» کارشناس ایران در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو (INSS) در خصوص اقدام تنبیهی ایران گفت «ایران قطعاً تلاش کرد که قوانین بازی با اسرائیل را تغییر دهد...احتمالاً در آینده با دورهای جدیدی از حملات مستقیم مواجه خواهیم بود».

سی ان ان به نقل از پینکاس گزارش کرد که افکار عمومی در اراضی اشغالی خواهان گشودن یک جبهه جدید نیستند زیرا ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال جنگ در غزه است.

این دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی توضیح داد «مردم (شهرک‌نشین‌ها) هنوز از آن‌چه در ماه اکتبر رخ داده است، بسیار ناراحت و شوکه هستند بنابراین فکر نمی‌کنم هیچ تمایل عمومی برای تنش و گشودن درگیری کاملاً مستقیم با ایران وجود داشته باشد».

در دو روز گذشته، متحد اصلی رژیم صهیونیستی یعنی ایالات متحده آمریکا تأکید کرده که در هیچ تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران شرکت نخواهد کرد.


انتهای پیام/
منبع: فارس
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل