ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش است

اقتصاد

61746
ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری و ذی‌نفعی خارج شود، گفت: ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش از متصدی به سیاست‌گذار است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در دیدار با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بر لزوم مشارکت بیشتر اتاق در تصمیم‌سازی‌های شورا و انعکاس مسائل کلان اتاق بازرگانی به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری و ذی‌نفعی خارج شود، افزود: ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش از متصدی به سیاست‌گذار است و تصدی‌گری باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: علاوه بر واگذاری تصدی‌گری، ساختار اداره کشور نیاز به تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها دارد و باید به یک مدل و الگو در این زمینه رسید.

رضایی با اشاره به انتخاب شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در جهش تولید یادآورشد: در راستای شعار سال اتاق بازرگانی باید به مسائل کلان ورود کرده و فعالیت جدی داشته باشد.

وی با تبیین ضرورت تغییر نقش دولت در بازار اضافه کرد: دولت باید از قیمت‌گذاری به سمت بازارسازی برود و نقش دولت در بازار تنظیم‌گری باشد و اتاق بازرگانی باید به اصلاح این روند کمک کند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد