«کامران حجازی» در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

جواد عزتی را ترغیب به ساخت فیلم کردم/ «تمساح خونی»؛ فضایی متفاوت با ژانر کمدی اکشن

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

61757
جواد عزتی را ترغیب به ساخت فیلم کردم/ «تمساح خونی»؛ فضایی متفاوت با ژانر کمدی اکشن

تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به اینکه «تمساح خونی» اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی بوده، گفت: من توانایی‌های او را در پروژه‌هایی که کار کرده بودیم، دیدم، برای همین ترغیبش کردم که فیلم خود را بسازد.

کامران حجازی تهیه کننده سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین درباره عوامل موفقیت فیلم سینمایی «تمساح خونی» که این روزها در گیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، گفت: عوامل مختلفی در موفقیت یک فیلم سینمایی نقش دارند ولی به نظرم اصلی‌ترین عامل موفقیت «تمساح خونی» کم فروشی نکردن چه به لحاظ فنی، تکنیکی و محتوایی است. اینکه چه به لحاظ فنی و چه از لحاظ بازی بازیگران و هر مسئله‌ای که مخاطب در فیلم با آن مواجه می‌شود، کم فروشی نشده است. ما در این اثر سعی کردیم در حد توان به سلیقه و شعور مخاطبان خود احترام بگذاریم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از بحث‌های دیگر آن فارغ از مباحث کیفی این است که جواد عزتی چندسالی از دنیای کمدی دور بود و خیلی از مخاطبان و به خصوص طرفدارانش منتظر بودند که عزتی در کار طنز و کمدی ایفای نقش کند. در «تمساح خونی» او هم بازی کرد و هم در مقام کارگردان فعالیت داشت، خود این ۲ باهم و توامان برای مخاطبان و ذائقه آن‌ها جذابیت بسیاری داشته است. 

جواد عزتی را ترغیب به ساخت فیلم کردم 

تهیه کننده سینمای ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه «تمساح خونی» اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی بوده، برای همکاری در این فیلم تردیدی داشته است، اظهار کرد: معمولا تهیه کننده‌ها برای هر پروژه‌ای علی‌رغم سابقه و کارنامه هنری هر کارگردان باز هم تردیدهایی دارند ولی من و جواد عزتی سال‌ها با هم کار کرده‌ایم و در کارهای گذشته او در مقام بازیگر ایفای نقش کرده است. شاید یکی از عواملی که جواد را ترغیب کرد که فیلم بسازد خود من بودم، برای اینکه توانایی‌های او را در پروژه‌هایی که در سال‌های اخیر کار کرده بودیم، دیدم. گاهی در آن کارهای مشترک، علاوه بر ایفای نقش خود کمک‌هایی هم به عوامل فیلم می‌کرد، برای همین ترغیبش کردم که فیلم خود را بسازد. شاید اگر فشارهای من نبود به این سرعت به فیلم ساختن فکر نمی‌کرد.

وی تاکید کرد: «تمساح خونی» تجربه بسیار خوبی بود و به نظرم عزتی به بهترین شکل از پس این کار برآمد و فیلم هم با اقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده است. قطعا در ادامه باز هم با جواد عزتی همکاری خواهیم داشت. 

«تمساح خونی»؛ فضایی متفاوت با ژانر کمدی اکشن

تهیه کننده «تمساح خونی» در ادامه خاطرنشان کرد: برای من مهم‌ترین بخش ساخت این فیلم این است که فارغ از موفقیت‌های اکران و مارکتینگ به لحاظ کیفی هم با اقبال روبه رو شد و در جشنواره فیلم فجر هم مورد توجه قرار گرفت. تمساح خونی فیلم متفاوتی است، یعنی به نظرم یک پیشنهاد تازه در سینمای کمدی است. برای ما «تمساح خونی» به این هدف نبود که فقط یک فیلم کمدی ساخته باشیم، به دنبال فضای جدیدی بودیم و به خاطر ویژگی‌هایی که به آن داده شد مورد اقبال قرار گرفت. این ویژگی‌ها را تفکر، نگاه و سلیقه خود جواد عزتی ساخته است.

مدیر تولید سینمای ایران درباره فضای جدیدی که در «تمساح خونی» به آن پرداخته شده است، توضیح داد: قبل ساخت فیلم سینمایی «تمساح خونی» با جواد عزتی بسیار صحبت کردیم که یک فضای متفاوتی که تا به حال سینمای ایران آن را تجربه نکرده را در این فیلم ببینیم. این فضای متفاوتی که ما روی آن کار کردیم، ژانر کمدی اکشن بوده است. کمدی اکشن در سینمای ایران خیلی کم کار شده است. به نظرم جواد عزتی به خوبی از پس این ژانر برآمد و الان هم که خداروشکر فیلم در حال اکران است و با اقبال هم مواجه شده است.

وی درباره اینکه در ادامه تصمیم به چه فعالیتی دارد یا در چه پروژه‌ای همکاری خواهد کرد، گفت: چند کار در دست دارم که در حال بررسی آن‌ها هستم و فیلمنامه‌ها را می‌خوانم. هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ام. دو سه پروژه هست که تصمیم دارم کار کنم و بستگی دارد به اینکه کدام یکی از آن‌ها شرایط مهیاتری دارد و به لحاظ کیفی زودتر آماده می‌شود که آن را در اولویت بگذارم. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه کاری را انتخاب خواهم کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ