لذت صبح جمعه‌های خدمت

هیچ امری فوق‌العاده‌تر از تداوم خدمت به مردم نیست

سیاست

62018
هیچ امری فوق‌العاده‌تر از تداوم خدمت به مردم نیست

سپهر خلجی

گروه سیاسی ایران آنلاین: در هیاهوی مجازی برای امنیتی و ویژه نشان دادن شرایط کشور، سفر آخر هفته رئیس‌جمهور و اعضای دولت به استان سمنان و دیدار رودررو و استقبال محبت‌آمیز مردم و پیگیری پروژه‌ها و بررسی و اجرای طرح‌های فوری و ضروری برای توسعه و پیشرفت، روی دیگری از توجه دولت به اولویت‌های اساسی کشور و حل مسائل با حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن فاصله‌هاست. در این سفر، عمده اعضای دولت از وزرای صمت، ارتباطات، بهداشت، علوم، جهاد کشاورزی، نیرو و رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و ... برای شتاب‌بخشی به توسعه استان و همچنین گره‌گشایی فوری از برخی مشکلات حضور داشتند.
 1. سفر به سمنان پانزدهمین سفر از دور دوم و ادامه سفرهای استانی دولت در آغاز سال جدید بود. مأموریت اصلی دولت، شتاب‌بخشی به تولید و تقویت‌بخش شیرین اقتصاد کشور است. این مهم، اکسیر رهایی کشور از مشکلات مزمن اقتصادی است. با همین رویکرد، در سمنان احیای 201 واحد تولیدی راکد که عمده آنها در دهه تلخ و عبرت‌آموز 90 به رکود کشانده شده بودند، جشن گرفته شد. با همین تدابیر، آمار بیکاری در استان سمنان به کانال 5 درصد تنزل یافت و امروز این استان بیش از هر زمان نیازمند نیروی کار است. اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای 145 مصوبه سفر دوم به سمنان قریب 9 همت در نظر گرفته شد. این اعتبار بخش زیادی از نیازمندی‌های استان و کارهای زمین‌مانده در صنعت، راه، کشاورزی، فرهنگ و محیط زیست و بویژه آب را سرعت خواهد بخشید.
 2. این سفرهای روحیه‌بخش اگرچه در بُعد مسائل داخلی و خدمت‌رسانی به مردم قابل تحلیل است، اما سفر سمنان در شرایطی انجام شد که جبهه دشمن تلاش داشت با برجسته‌سازی برخی تهدیدات منطقه‌ای، تصویری از فوق‌العادگی شرایط را القا کند. سفر رئیس‌جمهور به سمنان نشان داد که برای سربازان نظام هیچ امری فوق‌العاده‌تر از تداوم خدمت به مردم نیست. یقیناً با اتکا به حمایت مردم و حضور در اجتماع پرشور مردم فوق‌العاده‌‌نمایی‌ها رنگ می‌بازد. پیام این سفر به‌درستی منتقل شد، ضمن اینکه خطاب قرار دادن دشمنان از تریبونی که پایگاه و جایگاه مردمی دارد، معنادارتر و اثرگذارتر خواهد بود. نتیجه اینکه؛ کوه تهدیدات چندروزه دشمن موش زایید و اوضاع به‌هم ریخته رژیم صهیونیستی از جنبه تهدیدات ترکیبی که او را به صورت واقعی تهدید می‌کند، نشان داد که شرایط فوق‌العاده در تل‌آویو قابل نشانه‌شناسی است نه تهران.
 3. حفظ وحدت و تقویت انسجام عمومی با هدف بسترسازی برای سرعت‌بخشی به خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم، یک تکلیف حاکمیتی و اولویت قطعی است. از هر مسأله‌ای که اولویت‌های اصلی و واقعی را جابه‌جا یا دچار انحراف کند، باید پرهیز شود. پاسخ به محبت مردم را جز با خدمت بیشتر نمی‌توان داد.

*رئیس شورای اطلاع رسانی دولت


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست