پایانی بر حسرت ۱۳ ساله ورزشکاران شیروانی

استان‌ها

62061
پایانی بر حسرت ۱۳ ساله ورزشکاران شیروانی

سال ۱۳۸۹ بود که کلنگ بزرگ‌ترین سالن ورزشی شهرستان شیروان در خراسان شمالی به زمین زده شد اما با گذشت بیش از یک دهه این پروژه مهم ورزشی نیمه‌کاره رها شده بود که در دولت سیزدهم با تزریق ۳۶۵ میلیارد ریال اعتبار این طرح جانی دوباره گرفت.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، اولویت و رویکرد جهادی دولت سیزدهم در تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه فضاهای ورزشی شهرستان کاملا مشهود است و بازدارندگی خوبی به دنبال داشته است.

راه‌اندازی فضاهای ورزشی در مناطق محروم و روستاهای شهرستان مبنای کار قرار گرفته است زیرا که راه‌اندازی فضاهای ورزشی در ایجاد شور و نشاط در بین جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.

ساخت سالن ورزشی سه هزار نفری از جمله این طرح ها است که در یکی از مرزی ترین شهرستان ها در حال ساخت و این پروژه که اجرای آن براساس مصوبه دولت دهم از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در شیروان خراسان شمالی آغاز و تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار عملیات ساخت آن تا ۲ سال گذشته متوقف شده بود و با تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر دوم تیرماه رئیس‌جمهور به استان جان دوباره گرفت و در حال تکمیل است.

به استناد آمارهای اداره کل ورزش و امورجوانان خراسان شمالی؛ ۶۰ طرح ورزشی در مناطق شهری و روستایی استان در حال ساخت و تکمیل و حدود نیمی از این طرح های ورزشی در روستاهای خراسان شمالی قرار دارد و این طرح های از ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دولت سیزدهم با تزریق اعتبارات روند تکمیل آنها شدت گرفته است.

مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری بجنورد، سالن سه هزار نفری شیروان و سالن ۲ هزار نفری اسفراین از مهمترین طرح های ورزشی در حال ساخت است.

پایانی بر حسرت ۱۳ ساله ورزشکاران شیروانی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان در خصوص روند اجرای این طرح گفت: عملیات ساخت مجدد ورزشگاه سه هزار نفری شیروان پس از گذشت ۱۱ سال بار دیگر از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در میان ورزش دوستان به نقطه امیدی برای توسعه فعالیت های ورزشی شهر تبدیل شده است.

مهدی شعبانی اظهارکرد: این طرح از مصوبات سفر هیات دولت به خراسان شمالی بود که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد و عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۱ به بعد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد.

وی افزود: قراداد فاز اول این ورزشگاه، ۱۵۰ میلیارد ریال بود که شامل تکمیل سازه از جمله دیوار چینی، اسکلت بندی و روکش سقف بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان اضافه کرد: عدم همکاری در صدور پروانه ساخت نیز یکی از مشکلات در این زمینه بود که اخیرا با شهرداری همکاری های لازم انجام شده و امیدواریم طبق برنامه کارها پیش برود.

شعبانی در مورد شایعه توقف عملیات ساخت این طرح ورزشی بیان کرد: روند کار به خاطر تخریب یک ستون و به تبع آن ورود دیوان محاسبات برای ارزیابی مساله کند شده اما متوقف نشده است و پیمانکار طبق برنامه و مطابق قرارداد به محض رفع مشکل کار ادامه پیدا خواهد داد وبر آورد می شود این پروژه در سال جاری تکمیل شود.

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور

وی اضافه کرد: ساخت این مجموعه ورزشی با توجه به جمعیت این شهرستان ضروری است و در صورت احداث آن علاوه بر داشتن مکان ورزشی ظرفیت این را دارد که بسیاری از مسابقات استانی و کشوری را میزبانی کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان عنوان کرد: سرانه استاندارد فضای ورزشی کشوری برای هر نفر یک متر مربع است که این سرانه در شیروان نیم متر برای هر نفر است و در صورت ساخت سالن های ورزشی نیمه تمام از جمله این طرح، سرانه به میزان استاندارد خواهد رسید.

وی ادامه داد: شهریورماه سال ۱۴۰۱ با تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیات دولت به استان روند این طرح شدت یافت و با پیگیری مسوولان، مناقصه اجرای این طرح در سال ۱۴۰۱ برگزار و فاز اول ساخت آن با ۱۴۰ میلیارد ریال آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر در این پروژه ورزشی مدنظر قرار گرفت.

شعبانی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و وزارت ورزش و جوانان از آغاز اجرای مجدد طرح تاکنون (در ۲ سال اخیر) هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ادامه ساخت طرح در نظر گرفته شده است گفت: اتمام عملیات این طرح ورزشی هزار میلیارد دیگر می طلبد و چنانچه اعتبارات ریاست جمهوری نباشد وضعیت خوبی برای پیشرفت و ادامه کار نخواهد داشت.

وی تکمیل و بهره برداری از این ورزشگاه را یک نیاز برای ورزش شهر دانست و ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسوولان در تامین مالی فازهای بعدی شاهد تسریع عملیات ساخت و در نهاییت بهره برداری باشیم.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها