پاکستان: سفر آتی رئیسی نقطه عطف روابط تهران-اسلام‌آباد است

بین‌الملل

62075
پاکستان: سفر آتی رئیسی نقطه عطف روابط تهران-اسلام‌آباد است

وزیر کشور پاکستان، گفت: سفر آتی رئیس جمهوری ایران به پاکستان، نقطه عطف دیگری در روابط تهران و اسلام‌آباد خواهد بود.

به ‌گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، سید محسن رضا نقوی وزیر کشور پاکستان در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در این کشور دیدار کرد. ‌

در این نشست "خرم آغا" قائم مقام وزارت کشور پاکستان، سرهنگ "امید سروری" افسر رابط فراجا و "حسام خاتمی" کنسول ایران در پاکستان نیز حضور داشتند.

وزیر کشور پاکستان با ابراز خرسندی از سفر آتی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان اعلام کرد که تمامی اقدامات لازم برای استقبال گرم از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و میزبانی از هیات بلندپایه همراه وی نهایی شده و دولتمردان پاکستانی عزم جدی برای موفقیت این سفر مهم دارند.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، تقویت همکاری‌های امنیتی، تسهیل فعالیت‌های بازرگانی در مرزهای مشترک، روان سازی حمل و نقل تجاری در مرزها، گسترس تعامل میان گمرکات دو کشور، رسیدگی به مسائل کنسولی، حقوقی و تسریع روند اجرای توافقات میان ایران و پاکستان تبادل نظر کردند.

سفیر ایران گفت که قرارداد همکاری امنیتی تهران و اسلام‌آباد سال‌های گذشته میان دو کشور امضا و سپس از سوی مجلس ایران تصویب شد و ما منتظر تصویب آن از سوی مجلس پاکستان هستیم.

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان با تاکید بر رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان دو کشور و آزادی آنان همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان قول داد که به زودی قرارداد همکاری امنیتی با ایران از سوی مجلس پاکستان تصویب شود.

امیری مقدم سفیر ایران همچنین خواستار حل فوری برخی از مسائل در حوزه کنسولی میان دو کشور از جمله تسریع فرآیند قضایی مرتبط با زندانیان ایرانی در کراچی شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همه جانبه همکاری‌ها با طرف پاکستانی در تمامی حوزه‌های پلیسی شامل مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از تردد اتباع غیرمجاز، مقابله با جرایم سازمان یافته و تعاملات اطلاعاتی است.

امیری مقدم همچنین افزود ‌که وزارت کشور ایران برای برگزاری یازدهمین نشست کمیته مشترک امنیتی در تهران اعلام آمادگی دارد و همزمان خواستار احیای کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان هستیم.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آقای رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل