تحولات اوکراین| ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین است!

بین‌الملل

62144
تحولات اوکراین| ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین است!

«یکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان مدعی است که رهبران اتحادیه اروپا و ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند!

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مدعی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو به طور بالقوه آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند و بروکسل جنگ بین مسکو و کی‌یف را جنگ «خود» می‌داند.

اوربان در آستانه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا گفت: روحیه رهبران اروپایی، «روحیه جنگی» است. امروز اکثریت جنگ‌طلب در بروکسل حضور دارد سیاست‌های این بلوک، تحت سلطه منطق جنگ است.

وی افزود: سیاستمداران اتحادیه اروپا همین حالا هم به اندازه‌ای روی جنگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که چشم‌شان قادر به دیدن نقص‌های راهبردی که اتخاذ کرده‌اند، نیست. به‌رغم تمام پول و تسلیحاتی ارسالی به اوکراین، شرایط برای کی‌یف بهبود پیدا نکرده و در واقع بدتر شده است. غرب تا اعزام نیرو به اوکراین تنها یک قدم فاصله دارد.

اوربان که همواره مخالف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین بوده است، تاکید کرد: در گرداب جنگی گرفتار هستیم که می‌تواند اروپا را به اعماق خود بکشاند. بروکسل با آتش بازی می‌کند!

وی تصریح کرد: بوداپست اجازه ورود به خصومت‌ها را به خود نخواهد داد و به سود هیچکدام از طرفین دخیل، وارد جنگ نمی‌شود. مجارستان باید همه جا از جمله بروکسل، واشنگتن، سازمان ملل و ناتو همواره از صلح حمایت کند. ما خواستار جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم به اسباب‌بازی قدرت‌های بزرگ بدل شویم.

موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی از ناتو به اوکراین، بارها از سوی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مطرح شده است. او بارها گفته که «تمام گزینه‌ها روی میز است»!

مسکو بارها هشدار داده است که اعزام نیرو از ناتو به اوکراین، این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در آستانه جنگ تمام‌عیار با روسیه قرار خواهد داد.

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

رسانه ها و مقام‌های غربی و اوکراینی تاکنون بارها هشدار داده اند که بدون کمک واشنگتن، توان دفاعی اوکراین ممکن است در خط مقدم جنگ دچار فروپاشی شود.

چندی پیش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: مقام‌های اوکراینی به انتقال سلاح های بیشتری از سوی غرب متوسل شده اند و بسته کمک به کی‌یف در کنگره مسکوت مانده است. اما نیروهای روسیه در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند.

غربی ها مدعی اند بدون کمک آمریکا به ویژه مهمات توپخانه ای و دفاع هوایی، توان دفاعی اوکراین به ویژه در خط مقدم جنگ در هم خواهد شکست.

روزنامه نیویورک تایمز نیز با اشاره به تصرف شهر آودیوکا به دست ارتش روسیه در شرق اوکراین، اذعان کرد گزارش ها حاکی از پیشروی مسکو و ضعف دفاعی اوکراین است.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کرده اند که این امر می تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا، به موفقیت های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی ۲ سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم ها اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی روسیه را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

برنز روز پنجشنبه در مراسمی در مرکز جورج دبلیو بوش، به بهانه حملات تابستان روسیه از قانونگذاران آمریکایی خواست بسته مکملی را تصویب کنند که میلیاردها دلار را به جنگ اوکراین اختصاص می دهد.

وی مدعی شد اگر این بسته در کنگره تصویب نشود «تصویر بسیار وحشتناک تری» ایجاد خواهد شد. این خطر بسیار واقعی وجود دارد که اوکراینی ها در میدان نبرد تا پایان سال ۲۰۲۴ شکست بخورند یا دستکم ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) در موقعیتی قرار گیرد که اساسا بتواند شرایط یک راه حل سیاسی را دیکته کند.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو در ارزیابی اظهارات برنز نوشت: این شاید قوی ترین هشدار از سوی یک مقام ارشد دولتی آمریکا تاکنون درباره جنگ اوکراین باشد که همزمان با هشدار مقامات کی یف درباره حملات قریب الوقوع روسیه در تابستان مطرح شده است؛ حملاتی که می تواند با موج سنگین نیروهای حمله کننده به اوکراین همزمان باشد و نیروهای کی یف را به چالش بکشد.

ژنرال آمریکایی سی کی براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تازگی به قانونگذاران آمریکایی گفت که بدون حمایت ما، ممکن است دستاوردهایی که سربازان اوکراینی به سختی کسب کرده اند، نابود شود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز درباره تاخیر در تصویب بسته تکمیلی کمک به اوکراین هشدار داده که در این صورت، متحدان و شرکای ما معتمد بودن آمریکا به عنوان یک شریک را زیر سوال خواهند برد.

اکنون ماه هاست که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعا می کند که ناتوانی اعضای کنگره برای تصویب بسته کمک به اوکراین، دلیل اصلی چالش های های کی یف در میدان جنگ است.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی از بسته کمک خارجی پرده برداشت که در تلاش برای کسب آرای کافی برای تصویب آن با سرنوشت نامعلومی مواجه است. بایدن گفته که از این طرح جانسون حمایت می کند.

برنز همچنین مدعی شده که موضوع کمک و حمایت از اوکراین فراتر از جنگ با روسیه است.

وی در این زمینه گفت: این کمک ها درباره شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، جاه طلبی ها و متحدان و شرکای ما در منطقه آسیا اقیانوس آرام است. سوالی که مطرح شده این است که آیا واقعا دشمنان ما قابل اطمینان بودن و عزم ما را درک می کنند یا نه، و آیا متحدان و شرکای ما نیز چنین درکی را دارند یا خیر.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل