مدیرکل سلامت شهرداری تهران، برنامه‌های هفته سلامت را اعلام کرد

چالش ورزش برای کاهش اضافه وزن در رویداد مثبت ۱۰۰

جامعه

62204
چالش ورزش برای کاهش اضافه وزن در رویداد مثبت ۱۰۰

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های هفته سلامت با اشاره به شعار امسال با عنوان «حال خوب ساختنی است»، گفت: ۱۶۰۴ برنامه در سطح شهر تهران به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های هفته سلامت با اشاره به شعار امسال با عنوان «حال خوب ساختنی است»، گفت: ۱۶۰۴ برنامه در سطح شهر تهران به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود.
دکتر حمید صاحب در نشستی خبری افزود: رویدادی به نام مثبت ۱۰۰ همزمان با هفته سلامت در تمامی مناطق به اجرا درمی‌آید که در این رویداد افراد دارای اضافه وزن در چالش ورزشی قرار می‌گیرند.
وی افزود: در سال‌های گذشته موضوعات فرهنگی، امری فانتزی و در حد بیان مسئولیت اجتماعی بود و کاری عملیاتی در این حوزه در سطح شهر انجام نمی‌شد. این درحالی است که در این دوره از مدیریت شهری، فرهنگ، بویژه فرهنگ سلامت، در رأس امور قرار دارد و به همین دلیل در هفته سلامت برنامه‌های ویژه‌ای در کلیه مناطق تهران طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این هفته توضیح داد: در رویداد مثبت ۱۰۰ «BMI» (شاخص توده بدنی) افراد گرفته می‌شود و درصورت داشتن اضافه وزن در چالش ورزشی از پیاده‌روی تا ورزش‌های سنگین‌تر شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه ۴۸ درصد دانش‌آموزان تهرانی اضافه وزن دارند، افزود: برای این افراد هم برنامه ویژه‌ای داریم تا دچار دیابت و بیماری‌های دیگر نشوند؛ این دانش‌آموزان درصورت کاهش وزن جایزه می‌گیرند که در فاز اول ۶۰۰ مدرسه طرح آرمانی برای این امر در نظر گرفته شده است.
دکتر حمید صاحب گفت: ۵ هزار متر نمایشگاه با عنوان «سلامت شهر» در ۸۰ غرفه در این هفته برگزار می‌شود که ۱۲ غرفه آن مربوط به وزارت بهداشت است. در این غرفه‌ها گروه‌های جهادی، بهداشت دهان و دندان، سازمان انتقال خون، انجمن دیابت، انجمن کوتاه‌قامتان و دیگر گروه‌های مرتبط با حوزه سلامت فعال هستند. ۱۲۳ ایستگاه سلامت هم در سطح نواحی در مناطق پرتردد مانند میادین، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و میادین تره‌بار طراحی شده‌اند و خدمات گوناگونی از جمله خدمات مادر و کودک، مشاوره و خدمات فرهنگی در آنها ارائه می‌شود.

پیاده‌روی خانوادگی​​​​​​​ در پارک‌ها
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه روز گذشته با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس نواخته شد، گفت: در ۲۲ منطقه در ایستگاه‌های ورزشی پارک‌ها، پیاده‌روی خانوادگی خواهیم داشت و در مراکز نگهداری سالمندان نیز بازی‌های ویژه سالمندان اجرا می‌شود.
صاحب، در زمینه اجرای ویژه برنامه‌ای برای خانواده شهدای سلامت، افزود: پنجشنبه ۶ اردیبهشت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا برنامه ویژه‌ای برای پاسداشت شهدای مدافع سلامت ویژه خانواده این عزیزان برگزار می‌شود.
وی همچنین از اجرای دورهمی خانوادگی در پارک پردیسان در روز پنجشنبه خبرداد و اضافه کرد: این دورهمی از ساعت ۹ صبح در محل پارک پردیسان اجرا می‌شود. جشنواره غذا هم با شعار «طعم خوش سلامت» در هریک از مناطق برگزار می‌شود.

خبرنگار: مهسا قوی‌قلب


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه