مالکی در در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

ردپای سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در ناامنی مرزها

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

62275
ردپای سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در ناامنی مرزها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رد پای سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم خصوصا اسرائیل در حمله‌های تروریستی اخیر به‌واسطه نوع عملیات‌هایی که صورت گرفته به‌خوبی قابل مشاهده است.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به اهمیت مرزهای شرقی کشور گفت: به‌کارگیری استحکامات در نوار مرزی شرق کشور درست همانند آنچه در مرزهای غربی کشور استفاده شده، ضروری است چرا که کشورهای افغانستان و پاکستان به واسطه حضور گروهک‌های تروریسی شرایط ویژه‌ای را در شرق کشور رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه حفاظت از مرزها صورت گرفته و پیشنهادات خوبی هم در این باره به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده اما از آنجایی که شرایط مرزهای شرقی خاص است بهتر است چند نکته را مد نظر داشته باشیم.

مالکی با بیان اینکه باید یک دیپلماسی بسیار قوی با پاکستان صورت گیرد، عنوان کرد: اغلب جریانات تروریستی در مرز با پاکستان رخ می‌دهد. با وجود عملیات خطرناکی که اخیرا در راسک و چابهار و پیش از آن هم در راسک و کرمان شکل گرفت مشخص شد که این عملیات‌های تروریستی توسط یک اراده بین‌المللی و همچنین جریانات جاسوسی بین‌المللی حمایت می‌شوند. برهمین اساس باید نسبت به آمادگی نیروها و تجهیز آنها به مدرن‌ترین تکنولوژی روز اقدامات لازم صورت گیرد و نیروهای انتظامی در مرزها باید از نظر امکانات تقویت شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شرایط استان سیستان و بلوچستان باید به روال سابق بازگردد، گفت: در حال حاضر مردم استان احساس ناامنی می‌کنند که این موضوع بیانگر آن است که باید یک نگرش جدیدی نسبت به این استان صورت گیرد.

مالکی گفت: ما در مجلس آمادگی داریم تا هر نوع اعتبارات و امکاناتی که نیاز است از طریق کمیسیون امنیت ملی ارائه دهیم تا همه مشکلات رفع شود، اما بهتر است وزیر امور خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح با جدیت بیشتر با پاکستان وارد مذاکره شوند و هر دو کشور یک تصمیم واحد در جهت جلوگیری از اتفاقاتی که در حال وقوع است اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: نوع عملیات‌ پیچیده‌ای که اخیرا گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک و چابهار انجام داد فراتر از قد و غواره آن به نظر می‌رسید و به‌خوبی رد پای سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم خصوصا اسرائیل در آن قابل مشاهده بود، به همین دلیل باید به‌دنبال برقراری یک امنیت پایدار در مرزهای شرقی باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست