تارنمای کریدل: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل معادلات منطقه را تغییر داد

بین‌الملل

62322
تارنمای کریدل: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل معادلات منطقه را تغییر داد

تارنمای «کریدل» در گزارشی، نوشت: چندین موشک ایرانی در حالی با موفقیت به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کردند که داده های یک ایستگاه نظارتی آمریکا در صحرای نقب و اطلاع‌رسانی ۳۶ ساعت قبل از حمله، به یاری سامانه یکپارچه پدافند هوایی اسرائیل آمده بودند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، کریدل در مطلب اخیر خود نوشت که با وجود آنکه ایستگاه آمریکایی، پرتاب موشک های ایران را برای تقویت پاسخ دفاعی اسرائیل رصد می کرد و اسرائیل از حمایت یک ائتلاف چندملیتی از جمله اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برخوردار بود، با این حال پدافند هوایی آن دچار رخنه شد.
به نوشته این تارنما، جنگ الکترونیک اسرائیل و اخلال در جی پی اس بی فایده بود و چنین اقدام هایی نمی تواند با موشک های بالستیک ایران مقابله کند. هر چند پهپادهای قدیمی‌تر در برابر پازاریت جی پی اس آسیب پذیر هستند، یا این حال شاهد-۱۳۶ ایران در برابر جنگ الکترونیک "آبدیده" شده است.

به نوشته کریدل، موشک‌های سپاه از "سامانه هدایت اینرسی" استفاده می‌کنند که بر سامانه های هدایت داخلی مانند ژیروسکوپ و رایانه متکی هستند.
در ادامه مطلب کریدل آمده است: اینکه این موشک ها ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کرده و اهداف مورد نظر را تنها با اتکا به سامانه های داخلی و با دقت مورد اصابت قرار دادند، یک دستاورد عالی برای ایران به شمار می رود. اسرائیل و متحدانش مدعی هستند که صدها موشک و پهپاد توسط ایران پرتاب شده است. با این حال، برآوردها حاکی از آن است که تنها ۵۰ تا ۶۰ موشک شلیک شده که ۹ تا ۱۵ فروند به اهداف تعیین شده اصابت کرده اند. اگر ثابت شود که یک فوج نسبتاً کوچک موشک های ایرانی توانسته یک سامانه پدافند موشکی پیچیده را شکست دهد، هاله شکست ناپذیری اسرائیل نابود می شود.
کریدل با گمانه زنی در مورد پرتاب موشک های خیبرشکن ۱ و عماد نوشت: انواع و مقدار موشک‌هایی که ایران برای استفاده در این حمله انتخاب کرد، فقط تاکتیک‌های نظامی نبوده و پیام‌های سیاسی نیز برای نشان دادن توانمندی ها و افشای آسیب‌پذیری‌های سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل هستند.
نویسنده در پایان این مطلب، گریز کلاهک های ایرانی از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و حمله به اهداف حیاتی را یک رویداد سیاسی-نظامی دانست که معادلات را تغییر می دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل