سلاجقه در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

وضعیت مناسب دریاچه ارومیه با ۲ و نیم میلیارد متر مکعب آب

جامعه

62789
وضعیت مناسب دریاچه ارومیه با ۲ و نیم میلیارد متر مکعب آب

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه در حدود ۲ و نیم میلیارد متر مکعب آب دارد و نسبت به سال گذشته وضعیت مناسب است.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه حیاط دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تزریق بیشتر آبدهی دریاچه ارومیه دارند و آیا این دریاچه امسال به طور کامل احیا می‌شود، گفت: بحث دریاچه ارومیه کاملا به نوسان جوی بستگی دارد و از آن طرف مدیریتی که ما روی زمین انجام می‌دهیم. برخی اوقات در فصول خشکسالی دریاچه وضعیت نامناسبی دارد و فصولی از سال وضعیت مناسب می‌شود.

وی در ادامه افزود: از طرفی برای حل این موضوع سازمان محیط زیست در قالب ستاد احیا مدیریت‌هایی را انجام داده است. دبیر ستاد احیا نیز در استان آذربایجان غربی پیگیری این موضوع هستند. خیلی از کانال‌های ورودی این دریاچه باز شدند و در وضعیت مناسبی قرار دارد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: از لحاظ راهسازی بقیه سدها هم حتما راهسازی خواهند شد، چون در وضعیت مناسبی قرار داریم. البته به این هم بستگی دارد که تبخیر و بارش‌ها تا چه زمانی ادامه پیدا کند. خوشبختانه الان در وضعیت مناسبی هستیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که دریاچه ارومیه به تراز نرمال برسد. حجم این دریاچه حداقل ۵ میلیارد متر مکعب است. در حال حاضر در حدود تقریبی ۲ و نیم میلیارد متر مکعب آب دارد و نسبت به سال گذشته مناسب است. امیدوارم روند بارش‌ها ادامه داشته باشد. با توجه به کارهای مدیریتی که انجام شده، حدی را برای این منطقه تثبیت کرده‌ایم که در ادامه روزهای بدی را شاهد نباشیم.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه