زارع پور در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

زیر ساخت‌های فنی پیام رسان‌های داخلی تقویت خواهند شد

اقتصاد

62794
زیر ساخت‌های فنی پیام رسان‌های داخلی تقویت خواهند شد

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از در دستور کار قرار داشتن تقویت زیر ساخت‌های فنی پیام رسان‌های داخلی از سوی این وزارتخانه خبر داد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت و در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به ضرورت های ارتقا زیرساخت پلتفرم های داخلی گفت: شبکه های اجتماعی داخلی متعلق به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان هستند اما وزارت ارتباطات تمام قد در کنار این سکوها قرار دارد تا تیم های فنی آنها با بهره گیری از زیر ساخت هایی که وزارت ارتباطات در اختیارشان قرار می دهد، سرویس بهتری را به مردم ارائه کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه هایی را برای تقویت زیر ساخت های ارتباطی، پردازشی و سرورهای مورد نیاز این پلتفرم ها به مانند سال گذشته در دستور کار داریم اما امسال به دنبال شتاب بخشی در این حوزه هستیم تا شاهد خدمات رسانی حداکثری پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی با حداقل اختلال باشیم.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پیام رسان های داخلی محل رجوع مردم شده اند، گفت: بیش از 40 میلیون نفر به صورت ماهانه از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند. بعضی از این پلتفرم ها 30 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند این در حالی است که پیش از این چنین تجربیاتی در کشور وجود نداشت و زیر ساختی وجود نداشت که بتواند چنین سکوهایی را پشتیبانی کند. الحمدالله این تجربه و دانش در کشور به وجود آمده و هر روز وضعیت بهتر پیدا می کند.

زارع پور تاکید کرد: ما در حال تقویت زیر ساخت های سخت افزاری در حوزه پیام رسان ها هستیم که انشالله امسال شاهد پایداری سرویس در این بخش باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد