وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» خبر داد؛

افزایش ۴۵ درصدی تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس تیزهوشان

جامعه

62807
افزایش ۴۵ درصدی تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس تیزهوشان

رضا مراد صحرایی گفت: تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حیاط دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین درباره افزایش سهمیه مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص گفت: ما سال گذشته یک آیین‌نامه بسیار خوب از دولت دریافت کردیم. در این آیین‌نامه گفته شد که دانش‌آموزان دهک‌های یک تا چهار اگر در مدارس تیزهوشان قبول شوند کل هزینه را دولت پرداخت می‌کند. این اتفاق کم سابقه و حتی بی‌ سابقه‌ای بوده است. در کنار برخی از حمایت‌های دیگر، تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای کنکور هم با دادن ضریب تاثیر قطعی به امتحانات‌ پایه دوازدهم به طور محسوس سهم دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر کشور افزایش پیدا کرد. سهم هفت استان نسبت به سال‌های پیشین افزایش جدی پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: الان هم سیاست کاهش تنوع مدارس را در دستورکار قرار دادیم که این سیاست منجر به افزایش سهم دانش‌آموزان دهک یک تا چهار در این مدارس خواهد شد.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه