خلجی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

توان بالای ایران در صادرات خدمات مهندسی

اقتصاد

62813
توان بالای ایران در صادرات خدمات مهندسی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به پروژه سدسازی مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا گفت: ایران از توان بالایی در خصوص صادرات خدمات مهندسی برخوردار است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به پاکستان و سفر امروز دولت به کشور سریلانکا گفت: سفر بسیار مهمی به پاکستان انجام شد که هم در حوزه مباحث اقتصادی فی ما بین دو کشور حائز دستاورد است و هم در حوزه مباحث امنیتی مشترک.

وی بیان داشت: استقبال بسیار خوبی از رئیس جمهور در پاکستان شد و ما شاهد بازتاب های مردمی بسیار خوبی در پاکستان بودیم. دو کشور ایران و پاکستان دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری هستند.

خلجی ادامه داد: امروز شاهد سفر رئیس جمهور به کشور سریلانکا برای افتتاح یک پروژه مهندسی ایران در حوزه سد هستیم. این پروژه از سال ها قبل آغاز و اکنون به پایان رسیده و می توان آن را جز افتخارات صنعت مهندسی کشور دانست.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: اجرایی کردن چنین پروژه هایی نشان می دهد که جمهوری اسلامی چه ظرفیت بزرگی برای کمک به سایر کشورها در حوزه های خدمات مهندسی دارد و امیدواریم این اقدام مهندسی انجام شده در سریلانکا الگو و نمونه ای بشود برای اینکه ما بتوانیم در سایر کشورها که نیاز به خدمات مهندسی در حوزه های راهسازی و سدسازی دارند، ورود کنیم. هم اکنون دولت در حال پیگیری موضوعات مرتبط با نفت و پالایش نفت و پتروشیمی را در دیگر کشورها است.

وی تاکید کرد: همانطور که ما در ونزوئلا پالایشگاه می سازیم، در سریلانکا نیز سد احداث می کنیم که این نشان دهنده توان بسیار بالای ما در حوزه مهندسی کشور ما است. امیدواریم این پروژه زمینه ای بشود برای بسط ارتباطات با سایر کشورها و هم محلی برای درآمد برای کشورمان در زمینه صدور خدمات مهندسی.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد