رئیس‌جمهور در اجتماع مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران:

بر عهد خود با مردم باقی خواهم ماند

سیاست

63099
بر عهد خود با مردم باقی خواهم ماند

رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه گذشته، در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران حضور یافت. این حضور هم با دیدار مردمی همراه بود، هم با شناسایی و پیگیری مشکلات این مناطق در حضور شهردار و معاونان رئیس‌جمهور.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه گذشته، در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران حضور یافت. این حضور هم با دیدار مردمی همراه بود، هم با شناسایی و پیگیری مشکلات این مناطق در حضور شهردار و معاونان رئیس‌جمهور. آیت‌الله رئیسی در نخستین برنامه این حضور، از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد و ضمن دستور تأمین مالی مورد نیاز احداث آن، مقرر کرد حداکثر تا دهه فجر، فاز یک این طرح تکمیل شود و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد. رئیس‌جمهور همچنین در جریان حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد، از تعدادی بیمار بستری عیادت کرد و میزان رضایت آنان از خدمات را جویا شد.
 
بنای دولت اجرای عدالت است
آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم مناطق جنوب‌غربی تهران در صحن امام‌زاده حسن(ع)، بنای دولت را اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی عنوان کرد. وی با بیان اینکه بنای من این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، ادامه داد: اما فقط در یک مورد، دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما این کسری بودجه را بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید رفع کردیم و توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم. رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت برای همخوانی منابع و مصارف در بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و نیز کاهش رشد نقدینگی به ۲۳ درصد، اضافه کرد: دولت اضافه برداشت بانک‌ها را مدیریت کرده و سال گذشته سه مؤسسه بانکی که اضافه برداشت داشتند، منحل شدند و امسال نیز بنای دولت این است که اگر مؤسسه‌ای مقررات را در این زمینه رعایت نکند، منحل شود. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه اینطور نیست ندانم در زندگی بعضی از مردم عزیزمان چه می‌گذرد، گفت: در جلسه ای که پیش از این برگزار شد تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد؛ بنای این دولت این نیست که از کنار چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی عبور کند. ما هر کاری را که به نفع مردم باشد انجام خواهیم داد، ولو اینکه خوشایند برخی هم نباشد!
 
۹۰ مورد برخورد با فساد در دولت
رئیس‌جمهور محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و تأکید کرد: به همه مسئولین نه فقط اعلام، بلکه اقدام هم کرده‌ام که هر کجا فسادی دیده شود مطلقاً به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت، مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در همه ادارات هستیم.   وی با بیان اینکه حداقل در ۹۰ مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.
 
پیگیری رودررو و بدون واسطه
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی را بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر توصیف کرد و گفت: مگر همین کشورهای غربی تا دیروز ادعای دانش‌دوستی و احترام به دانشگاه نداشتند، پس چگونه به دانشجویانی که جرم‌شان فقط دفاع از مظلومیت مردم غزه است اینچنین حمله کرده و آنان را به جرم حق‌خواهی به خاک و خون کشیدند؟  رئیس‌جمهور در پایان یکی از افتخارات خود در همه مسئولیت‌ها را ارتباط و نشست و برخاست رو در رو با مردم عنوان کرد و گفت: روال کار من این نیست که بر اساس گزارش‌ها مشکلات را حل کنم، بلکه در جلسات رو در رو و بدون واسطه به دنبال شناسایی و حل مشکلات هستم؛ یقین بدانید بر عهد خود با شما مردم باقی هستم و باقی خواهم ماند.

 پیگیری موضوعات ویژه مناطق ۱۷ و ۱۸
آیت‌الله رئیسی پیش از حضور در اجتماع مردم و پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد. توسعه و تجهیز چهار بیمارستان، رفع  کمبود سرانه آموزشی با ساخت ۳ تا ۵ مدرسه در هر منطقه و  احداث دو مجموعه ورزشی، از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه برای رفع کمبودهای مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران بود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست