انسداد ۴۰۰ حلقه چاه در کرمانشاه

استان‌ها

63371
انسداد ۴۰۰ حلقه چاه در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: با هدف حفظ و تعادل بخشی منابع زیرزمینی و برخورد با متخلفان، ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در سطح استان شناسایی و مسدود شد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، رسول فرهادی اظهار داشت: این تعداد حلقه چاه غیرمجاز که تنها ۱۲۰ حلقه از آن‌ها در طول ۲ روز مسدود شد با همکاری گروه‌های گشت و بازرسی و پس از اخذ دستور قضایی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده، ۱۳۵ حلقه در مجاورت چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه واقع شده بودند افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی رویه حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته همچنین به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، تعداد ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز برروی چاه‌های مجاز استان نصب شد که با نصب آن از برداشت بی رویه سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

فرهادی با بیان اینکه امسال نیز انسداد چاه های غیرمجاز در استان به ویژه در شهرستان صحنه با جدیت ادامه خواهد داشت گفت: پیش بینی شده است حدود ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان شناسایی و مسدود شود که از این تعداد ۲۰۰ حلقه چاه در شهرستان صحنه خواهد بود.

وی در زمینه لایروبی رودخانه های استان برای جلوگیری از بروز سیلاب های احتمالی در استان نیز اضافه کرد: در سال گذشته به حجم یک میلیون متر مکعب از مسیر رودخانه های استان به ویژه در ۳۰ نقطه حادثه خیز کار لایروبی انجام گرفت.

فرهادی با بیان اینکه در همین راستا برای لایروبی رودخانه اروند در قصرشیرین نیز پیمانکار انتخاب و کار لایروبی آن نیز امسال به پایان خواهد رسید گفت: شرکت آب منطقه ای استان برنامه منظمی را برای لایروبی رودخانه های سطح استان تدوین کرده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها