مقاومت فلسطین:

حماس پیشنهاد مذاکرات آتش‌بس صهیونیست‌ها را بررسی می‌کند

بین‌الملل

63378
حماس پیشنهاد مذاکرات آتش‌بس صهیونیست‌ها را بررسی می‌کند

«الدالی»، عضو ارشد مقاومت فلسطین اعلام کرد که این جنبش در حال بررسی پیشنهاد رژیم اشغالگر اسرائیل، در خصوص مذاکرات آتش‌بس است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، یک عضو ارشد مقاومت فلسطین که به نام وی اشاره ای نشده است، به شبکه المیادین گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنان در حال بررسی پیشنهاد رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش بس است و پیش بینی ها این طور است که اگر اصلاحات اساسی روی آن صورت نگیرد، موافقتی انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دشمن صهیونیست بیانگر تحول اساسی در موضع نیست و پاسخ‌های روشن در موضوع عقب نشینی و برقراری آتش بس دائمی را در خود ندارد.

از سوی دیگر، «هانی الدالی» کارشناس امور مقاومت فلسطین درباره پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای آتش بس گفت که یکی از بندهای‌ این پیشنهاد، آزادی ۲۰ تا ۴۰ اسیر غیرنظامی، ۴ تا ۵ نظامی زن یا نظامی سالخورده در ازای شماری از اسیران فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان های این رژیم است.

وی افزود: اشغالگران درباره بازگشت آوارگان از جنوب به شمال نوار غزه نرمش نشان داده و پیشنهاد آنها، دستیابی به توافق جزیی و نه توافق کامل است.

الدالی درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز اظهار داشت:رژیم اسرائیل گمان می کرد که رفح آخرین برگه ای است که می توان از طریق آن به مقاومت در مذاکرات به ویژه در زمینه پرونده اسرا فشار وارد کرد. در صورتی که اگر این رژیم به رفح حمله کنند، همانند خان یونس به دست مقاومت، شکست خواهد خورد.

این در حالی است که پیش از این یک منبع وابسته به جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را بررسی می کند و احتمال می رود طی روزهای آتی به آن جواب بدهد.

پیش از این نیز «خلیل الحیه» نایب رئیس حماس در غزه هم اعلام کرد که حماس پیشنهاد اشغالگران را دریافت کرده و در حال بررسی آن است تا به میانجی گران مصری و قطری پاسخ دهد.

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین نیز روز جمعه به المیادین گفته بود که صهیونیستها در حال رایزنی مداوم با مصر هستند تا به روندی برسند که مورد قبول مقاومت باشد، به ویژه آنکه حماس به اطلاع قاهره رسانده که هیچ پیشنهادی را مادامی که شامل برقراری آتش بس و خروج نظامیان صهیونیست از غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل