کره‌جنوبی و آمریکا برای تقسیم هزینه‌های دفاعی توافق کردند

بین‌الملل

63409
کره‌جنوبی و آمریکا برای تقسیم هزینه‌های دفاعی توافق کردند

مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی، گفت: کره‌جنوبی و آمریکا، نظرات خود را برای یک توافق جدید دوجانبه تقسیم هزینه‌های دفاعی، در هفته گذشته به اشتراک گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، کره جنوبی و آمریکا جزییات یک توافق جدید برای تقسیم هزینه‌های دفاعی را بررسی کردند. این توافق دوازدهمین دوره از «توافق‌نامه اقدامات ویژه» میان دو کشور است.

لیندا اسپچت، مشاور ارشد و مذاکره‌کننده اصلی ایالات متحده برای توافق‌های امنیتی در وزارت امور خارجه، این موضوع را پس از دور اولیه مذاکرات بر سر این توافق، به نام توافق‌نامه اقدامات ویژه (SMA) از سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته، اظهار کرد.

این مذاکرات با هدف تعیین میزان پرداخت سئول برای استقرار نیروهای آمریکایی در کره انجام می شود. توافق‌نامه اقدامات ویژه فعلی که شش ساله بود قرار است در پایان سال آینده میلادی به پایان برسد.

او در بیانیه ای گفت: آمریکا و جمهوری کره چشم انداز مربوطه خود را برای دوازدهمین دور این تواق ترسیم کردند.

وی افزود: تعهد ما به تقویت آمادگی موضع دفاعی ترکیبی مان بر حفظ پایدار اتحاد ایالات متحده و جمهوری کره (جنوبی) تاکید می کند. ما هر زمان که لازم باشد برای تقویت و حفظ ائتلاف تحت دوازدهمین دوره توافق‌نامه اقدامات ویژه به مشورت ادامه خواهیم داد.

اندکی قبل از مذاکرات، اسپچت گفته بود ایالات متحده به دنبال یک نتیجه عادلانه و مساوی در مذاکرات است.

از سال ۱۹۹۱، سئول تا حدی هزینه های کارگران کره ای که برای این توافق کار کرده‌اند در قالب ساخت تأسیسات نظامی مانند پادگان ها و تأسیسات آموزشی، تمرینی، عملیاتی و ارتباطی و سایر پشتیبانی های لجستیکی را پرداخت کرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل