روسیه: مسکو بخش‌های تصرف‌شده اوکراین را واگذار نخواهد کرد

بین‌الملل

63418
روسیه: مسکو بخش‌های تصرف‌شده اوکراین را واگذار نخواهد کرد

وزارت امور خارجه روسیه، نوشت که مسکو هرگز بخش‌های تصرف‌شده اوکراین را در ازای عودت دارایی‌های مسدود شده خود، واگذار نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، چند تن از مقام‌های روس امروز (یکشنبه) غرب را تهدید کردند که در صورت مصادره دارایی‌های مسدود شده این کشور، ضمن پاسخ «شدید»، چالش‌های حقوقی «بی‌پایان» و اقدام‌های تلافی‌جویانه را اتخاذ خواهند کرد.

ماریا زاخارووا در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «میهن ما فروشی نیست». دارایی های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، زیرا در غیر این صورت واکنش شدیدی به سرقت غرب داده خواهد شد. بسیاری از غربی ها این را درک کرده اند. افسوس که نه همه آنها.

رویترز نوشت که در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش مراودات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع کرده و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو را در غرب مسدود کردند. بیشتر این دارایی ها در موسسات مالی اروپایی و نه آمریکایی نگهداری می شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در اظهارنظری جداگانه گفت که هنوز وجوه هنگفتی از غرب در روسیه وجود دارد که می تواند هدف اقدام های متقابل مسکو قرار گیرد.

وی گفت: چشم‌ انداز چالش‌های حقوقی (به تلافی مصادره دارایی ‌های روسیه) کاملاً وسیع بوده و مسکو با بهره برداری از آنها از منافع خود تا ابد دفاع خواهد کرد.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز شب گذشته در واکنش به تصویب قانون مصادره دارایی‌ های مسدود شده این کشور از سوی آمریکا، خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیرخودی شد.

دیمیتری مدودف با انتقاد از تصویب لایحه‌ ای در مجلس سنای آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند، در کانال تلگرامی خود نوشت: پاسخ مسکو به این اقدام واشنگتن سخت خواهد بود.

وی خواستار اعمال تغییرات خاصی در قانون مدنی روسیه و تصویب قوانین جدیدی شد که بر اساس آن، امکان مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیرخودی فراهم شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل